A technológia még nem érte el azt a fejlettséget, hogy megfeleljen a mindennapi üzemelés követelményeinek: az elektrifikáció mintavárosának számító Wiesbaden újra dízelbuszokat vásárol a helyi közösségi közlekedési szolgáltatás biztosítása érdekében. A város korábban azzal vált ismertté, hogy a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében 220 Mercedes gyártmányú, akkumulátoros buszt rendelt, és ebből 56 darabot át is vett. A szövetségi környezetvédelmi minisztérium 45 millió eurót tett hozzá mindehhez az adófizetők pénzéből. Svenja Schulze korábbi német környezetvédelmi miniszter úgy vélekedett, hogy Wiesbaden jó példával jár elöl, és megmutatja, hogyan lehetséges a környezetbarát és vonzó tömegközlekedés. A város főpolgármestere szerint az első járművek megérkezésével hivatalosan megkezdődött az akkumulátoros buszkorszak.
A gyakorlatban azonban az elektromos buszok nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. A járművek újra és újra elromlottak, a gyártónak vissza kellett hívnia őket, a városi közlekedési vállalatnak (ESWE) pedig az utasok megértését kellett kérnie. Hessen tartomány fővárosának dombos terepe miatt pedig az elektromos buszok a dízelüzemű buszok hatótávolságának még a felét sem érték el. A hírek szerint
egy töltéssel csak 150 kilométert képesek haladni a Mercedes e-Citarók, hideg időben és teljes terheléssel pedig akár száz kilométernél is kevesebbet.
Ezzel szemben egy dízelüzemű busz naponta három-négyszáz kilométert tesz meg a forgalomban, dombnak felfelé és lefelé egyaránt, ráadásul maga a jármű legfeljebb harmadába kerül, mint egy e-busz.
A város komoly beruházásokra készült a villanybuszok energiaellátásának gazdaságos biztosítására. Létesíteni kívántak egy nagy teljesítményű transzformátor-alállomást. A telephely tetejére pedig naperőművet építettek, azonban ezt utóbb le kellett szerelni a tűzvédelmi előírások szigorodása miatt. Figyelmet érdemlő adalék, hogy
Németországban eddig három városban égett le a buszgarázs, Düsseldorfban, Hannoverben és Stuttgartban, mindhárom esetben elektromos tűz miatt.
Párizsban pedig nemrégiben függesztették fel az villanybuszok engedélyét ismételt tűzesetek után. A nemzetközi szállítások területén a biztosítók egyre magasabb díjakat alkalmaznak, ha a repülőgépek vagy hajók fedélzetén elektromos járműveket vagy akkumulátorokat, illetve ezek alkatrészeit kívánják szállítani. Az elmúlt időszakban komoly károkat okoztak a tűzesetek, februárban a német prémium- és luxusautókat az Egyesült Államokba szállító Felicity Ace teherhajó égett porrá és süllyedt el az Azori-szigetek környékén. A hajó fedélzetén számos hibrid és elektromos gépkocsi utazott.