Keresés
Magyar Nemzet
2019. október 18., péntek, Lukács napja
Archívum, Gazdaság
A cikk emailben történő elküldéséhez kattintson ide, vagy másolja le és küldje el ezt a linket: https://magyarnemzet.hu/archivum/gazdasag-archivum/nemzeti-legitarsasag-rossz-az-idozites-3968497/

Nemzeti légitársaság: rossz az időzítés?

Az állam épp most hirdeti meg négy évre a jelenleg üres nyugat-balkáni desztinációk repülési jogait.

A következő hetekben jelennek meg az Európai Unió hivatalos lapjában a koncessziós pályázati felhívások a Budapestről a nyugat-balkáni célállomásokra közlekedő légi járatok üzemeltetésére – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) a távirati irodával. A tárca ezzel elismerte a Világgazdaságnak azt az értesülését, miszerint a Malév után hagyott űrt koncessziókkal töltené be az állam. Az NFM közölte, a nyertes légi fuvarozókkal a tervek szerint június végéig köthetik meg a négyéves időtartamra szóló szerződéseket. Mint azt a tárca felidézte, a Malév leállásával több korábbi desztináció mindmáig nem érhető el átszállás nélkül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről. Annak ellenére sem, hogy a mielőbbi járatindításra például a nyugat-balkáni fővárosok vagy Szófia irányába külgazdasági, külpolitikai, turisztikai és kulturális szempontokkal alátámasztható igények vannak. – A hiányzó útvonalak üzemeltetése az elmúlt évek tapasztalata szerint piaci alapon nem jelent vonzó perspektívát a légitársaságok számára, a közvetlen összeköttetések megteremtése így kizárólag állami hozzájárulással biztosítható – közölte az NFM. Mint kiemelték: a nyilvános pályázaton nyertes légitársaságok monopolhelyzetben szolgálhatják ki az érintett útvonalakat, és igényt tarthatnak egyfajta kompenzációra is, amely az érintett útvonalakon elszenvedett üzemeltetési veszteségek ellentételezésére és egy „ésszerű profit” biztosítására szolgálhat.

 

Az orosz Szuhoj repülőgépgyár a hét elején jelentette be, hogy tárgyalásokat folytat az állammal egy nemzeti légitársaság létrehozásáról. A cég hat gépet ajánlott fel, és jelezte, hogy az üzemeltetést pénzzel is támogatná. Tasó László közlekedésért felelős államtitkár megerősítette a tárgyalások tényét, részleteket azonban nem közölt. Lapunk információi szerint a Szuhoj által felajánlott Superjet 100-as gépeket nem újonnan gyártanák le, hanem a cég raktárában pihennek, mivel több korábbi megrendelés sem teljesült. (A 2011-ben forgalomba helyezett repülőkből eddig körülbelül 100-at szállított le a Szuhoj, és további 270-re van megrendelés.)

– Egy légitársaság felállításához legalább másfél-két évre van szükség. Ám ha a nyugat-balkáni útvonalakra az elkövetkező négy évre talál szolgáltatót az állam, akkor már nem lesz meg az a piaci rés, ami megfelelő bázist jelentene egy új, nem fapados légi cégnek – mondta érdeklődésünkre a Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesületének elnöke. Demeter Csaba szerint egy nemzeti légitársaság feladata lehetne, hogy „ráhordja” az utasokat a nagyobb járatokra. Ezt a feladatot látta el a Malév is, a diszkont társaságok profiljába ez azonban nem fér bele. Más kérdés – tette hozzá a szakértő –, hogy időközben átalakult a piac, a ferihegyi repülőtér a Malév megszűnésével elvesztette elosztó szerepkörét, és fapados repülőtérként funkcionál.

Csak egy kattintásra van attól, hogy ne maradjon le a Magyar Nemzet mérvadó híreiről!

IDE kattintva feliratkozhat hírlevelünkre, mi pedig napi két e-mailben elküldjük Önnek legfontosabb cikkeinket. (Ez a szolgáltatás ingyenes!)

Kiemelt

Orbán Viktor: Visegrádi partnereink készek ismét segíteni a magyar határvédelmet
A magyar miniszterelnök azt kérte visegrádi partnereitől, hogy ha újabb jelentős migrációs mozgás indul Törökország felől Európa irányába, akkor küldjenek határvédelmi erőket Magyarország déli határaira.

Poszt-trauma

Abortusz mint prevenció
A szimbolikus ügy nem tartozik a főpolgármester kompetenciája alá.

Poszt-trauma

Meddig tarthatja meg ebül szerzett pozícióját Mohács polgármestere?
Nagyon erős felkiáltójel került a végül „megválasztott” Csorbai neve mellé.

Poszt-trauma

Balos tempó Budapesten
Karácsonyék ennyire félnek?

Poszt-trauma

Kispest-Zugló végállomás
Lackner nyakig benne van a Karácsony-kampányban.

Bujkál Lackner és Kránitz

Drogpartik Kispesten
A Magyar Nemzet által nyilvánosságra hozott hangfelvételek szerint több kispesti szocialista politikus is rendszeresen kábítószert fogyaszthatott.

Fűt-fát

Karácsony keresztbe tehet az állatkert fejlesztésének
Fűt-fát ígér Karácsony Gergely. Megválasztásakor bedobta, hogy leállítja a Liget Budapest projektet. Ezt tegnap úgy korrigálta, hogy a Városligetben nem kaphat új épület építési engedélyt.

Aktuális

Aláírták az új megállapodást az Egyesült Királyság kiválásának feltételeiről
A jogilag kötelező érvényű egyezmény mellett elfogadták a jövőbeli viszonyrendszer körvonalait felvázoló, módosított politikai nyilatkozatot is, miután egyetértésre jutottak a tárgyalódelegációk.

Fricz Tamás blogja

Itt járt „Európa” a budapesti kampányban
Több magyar ellenzéki politikus is részt vett egy találkozón a romkocsmák környékén, amelyet többek között a Vote4Budapest, illetve a Night Embassy of Budapest szervezett.

Hirdetés

Vissza az oldal tetejére
Tisztelt olvasóink!
A Magyar Nemzet teljes archívumának feltöltése folyamatban van. Hamarosan az összes korábbi cikk elérhető lesz, addig szíves türelmüket kérjük.
a Magyar Nemzet szerkesztősége

A weboldalon sütiket használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsuk. Részletes leírás …