időjárás 5°C Vendel 2021. October 20.
logo

A 765 LT kupéhoz képest mindössze 49 kilóval nehezebb a Spider

Forrás: automotor.hu
2021.07.28. 12:12
A 765 LT kupéhoz képest mindössze 49 kilóval nehezebb a Spider

765 lóerős V8-as biturbó hajtja a McLaren 765LT Spidert, az egyrészes karbon tető gombnyomásra 11 másodperc alatt tűnik el – írja az Autómotor.hu.

Eddig a 720S Spider jelentette a nyitott tetős McLaren szériamodellek csúcsát, ahhoz képest jelentősen, 15%-kal lett fürgébb a most prezentált 765LT Spider. Amellett, hogy a 4,0 literes V8-as biturbó teljesítményét 765 LE/800 Nm-re növelték, rövidebbre vették a váltóáttételeket és még a tömegből is lefaragtak 80 kg-ot – titániumból készül a kipufogórendszer, vékonyabbak az üvegek, az F-1-ből érkező anyagoknak köszönhetően könnyebb a váltó. No és arról sem szabad megfeledkezni, hogy az 1388 kg-os saját tömeg elérése végett nincs se légkondicionáló, se rádió a fedélzeten, azokat felár nélküli extraként kérhetik a vásárlók. Fizetni kell a karbon első sárvédőkért, ajtópanelekért és hátsó sárvédőkért, ezek további 6,1 kg-ot faragnak le a tömegből.

McLaren 765LT Spider
Fotó: Flickr

A 765 LT kupéhoz képest mindössze 49 kg-mal nehezebb a Spider, ez teljes egészében az egyrészes, karbonból készült tetőlemeznek és a mozgatószerkezetnek tudható be, de az ülések mögött bukókeretként extra merevítéseket is sütnek a karbon vázba. A MonoCage II-S elnevezésű vázszerkezet első része megegyezik a kupééval, így a szélvédőkeret is, a 675LT Spiderhez képest 8 centivel lett hosszabb az ajtónyílás, ami jelentősen megkönnyíti a ki- és beszállást, miközben még növelték is a szerkezet merevségét. Gombnyomásra 11 másodperc alatt nyílik vagy csukódik a tető, ezt akár menet közben, 50 km/órás tempóval haladva is tudja.

McLaren 765LT Spider
Fotó: Flickr

Maga az autó 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, a 0-200 km/óra sprint megvan 7,2 másodperc alatt, a 0-300 km/óra 19,3 másodpercig tart, a negyedmérföldes távot 10,0 másodperc alatt futja meg a McLaren 765LT Spider, aminek 330 km/óra a csúcssebessége. Persze a lassulás is hasonlóan erőteljes, 200 km/óráról 108, 100 km/óráról 29,5 méter a fékút hossza a karbon-kerámia fékrendszernek hála.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Napi 295 liter benzint használ a villanymotoros tereprali-versenyautó

Már meg is kezdődött a tesztelése az Audi RS Q e-tron versenyautónak, amely a 2022-es Dakaron áll majd rajthoz.

Az Audi akarja elsőként villanyautóval megnyerni a Dakar ralit, ennek érdekében már meg is kezdték a tesztelését az alig egy év alatt megvalósított RS Q e-tron elnevezésű versenyautónak. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a két hétig tartó versenyen a gyorsasági szakaszok hossza napi 800 km, amit a jelenlegi akkumulátor-technológiával nem lehet teljesíteni, ezért van egy benzinmotor is fedélzeten, ami folyamatosan tölt.

Tovább...