időjárás 15°C Vendel 2021. October 20.
logo

Jelentős terhet vesz le a sofőr válláról-lábáról a Picanto

Forrás: automotor.hu
2021.07.13. 11:03
Jelentős terhet vesz le a sofőr válláról-lábáról a Picanto

Városi használatban vesz le jelentős terhet a sofőr válláról-lábáról a robotváltó – írja az Autó-Motor.

A piac alsó régióit különösen érzékenyen érintették az utóbbi évek változásai, a szigorodó előírások és az árfolyammozgások miatt itt volt a legnagyobb drágulás. Vegyük példának a Kia Picantót, amely 2017 végén érkezett meg hozzánk, 67 lóerős, 1,0 literes motorral és 2,8 millió Ft alatti alapárral, ma ugyanezért már legalább 3,8 milliót kérnek.

Persze változott a műszaki tartalom, a 67 lóerős, 1,0 literes háromhengeres már egy új fejlesztésű, kettős (szívócső és közvetlen) befecskendezésű egység, amely sokkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátással üzemel, kicsivel nagyobb lett a központi érintőképernyő (Gold felszereltségtől jár), és a műszeregységben lévő multifunkciós kijelző képátlója, de egyik sem eget rengető változás. Az igazsághoz tartozik, hogy árban ugyan feljebb lépett egy kategóriával, de így tettek a konkurensek is, és akkor itt van még a márka aduja, a 7 év/150 000 km-es garancia is.

Kia Picanto 67 DPI AMT Fotó: Stefler Balázs

Az 1,0 literes motorral felszerelt miniautó élettere a város, de az országutakon is jól érzi magát, a sztrádatempó azonban már túl van a komfortzónán, ilyenkor megugrik a fogyasztás is. Kézi kapcsolású váltóval sem túl fürge, a robotváltó (300 000 Ft) finoman, de lassan kapcsol, az ember ennél sokkal gyorsabban engedné rá a kuplungot. Nem is ez a baj, hanem hogy az 1-es fokozatot hamar elváltja, még akkor is, ha annak indokolt a használata. Például parkolóházak meredek rámpájára fordulva az 1-esre lenne szükség, mégis inkább 2-esben, a kuplungot folyamatosan csúsztatva próbálja megoldani a helyzetet, nem hajlandó visszakapcsolni; ilyenkor kell a kézi beavatkozás. A komótos váltó miatt a tempó is visszafogott lesz, városban 6,0 liter alatti átlaggal is elmegy. Kényelmes hangolású a felfüggesztés, könnyű és egyértelmű a kezelés, az utastér a külső méretekhez képest tágas, a fogyasztás baráti.

Finoman, feltűnésmentesen teszi a dolgát a legkisebb Kia
Fotó: Stefler Balázs

A teljes cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: Stefler Balázs

Sportmodell is lesz a dél-koreai márka európai kínálatában

Persze nagyon készül már az európai piacra lépésre a Hyundai-Kia konszern prémiummárkája, a Genesis, már meg is mutatták a kifejezetten nekünk készített kombijukat, de közben nem hanyagolják el a meglévő ügyfeleiket sem, akiknek most bemutatták a G80-as limuzin Sport változatát. Ennél új mintájú hűtőrácsot, nagyobb légbeömlőket és sötétkróm karosszériadíszeket használnak, az egyedi 20 colos felnik mögött fekete vagy piros féknyergeket látni.

A hátsó lökhárítóban egyedi, ötszögletű kipufogóvégződéseket és diffúzort utánzó betétet helyeznek el, és csak a Genesis G80 Sport-hoz lesz választható az első fényképeken szereplő Cavendish Red elnevezésű vörös fényezés.

Tovább