időjárás 5°C Vendel 2021. October 20.
logo

Új fejezetet nyit ez a 360 lóerős, hibrid csúcsmodell

Forrás: automotor.hu
2021.07.30. 19:55
Új fejezetet nyit ez a 360 lóerős, hibrid csúcsmodell

A márka valaha gyártott legerősebb szériaautója, a hibridhajtású 508-as Peugeot Sport Engineered új felfogásban ápolja a franciák motorsport-hagyományait – írja az Autó-Motor.

Az autóipari változásokra gyorsan reagáló Peugeot már jelenleg is számos hibrid, illetve elektromos modellt kínál, és mindez még csak ízelítő abból a dömpingből, amelyre az új korszakban számíthatunk. A franciák nem csak a személyautók, hanem a kisteherautók esetében is komolyan veszik a helyi károsanyag-kibocsátás nélküli működést, és arra is nagy figyelmet fordítanak, hogy mindez megfeleljen a tulajdonosok igényeinek, ezért pár éven belül egy hidrogén/elektromos hibrid haszonjárművel is piacra lépnek! Ezzel együtt nem feledkeznek meg a vezetés élvezetéről és a motorsportos örökségükről sem. A hátsó szárny nélküli, 9X8-as hibrid versenyautóval visszatérnek Le Mans-ba, és új alapokra helyezik utcai sportautókat fejlesztő részlegüket; elsőként elkészítették a valaha volt legerősebb utcai autójukat, az 508-as PSE, vagyis Peugeot Sport Engineered kivitelét.

508-as Peugeot Sport Engineered
Fotó: YouTube

Az új felfogás szerint a kompromisszumok nélküli teljesítményt a lehető legtisztább üzem mellett érik el, ami a Peugeot megfogalmazásában „felelős teljesítményt” jelent, és a gyár „Neo Performance”-nak nevezi. Bár itthon egyelőre csak statikus bemutatón vehettünk részt, a puszta adatokat és az ütős megjelenést látva nem vitás, hogy a marketingesek mellett a mérnökök is sokat dolgoztak a koncepción. Az 1,6 literes, négyhengeres, 200 lóerős turbós benzineshez két villanymotort kapcsoltak, ami 360 lóerős rendszerteljesítményt és 520 Nm nyomatékot tesz lehetővé, az első (110 LE) és a hátsó (113 LE) tengelyre épített villanymotorok segítségével megoldották az összkerékhajtást is, így álló helyzetből 5,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra a középkategóriás csúcsmodell.

A teljesítmény és a vezetési élmény fokozása indokolta a futómű átalakítását. Minimálisan, elöl 10, hátul 1 mm-rel csökkentették a hasmagasságot, a nyomtáv elöl 24, hátul 12 mm-rel nőtt, a lengéscsillapítás három fokozatban állítható.

A 380 mm átmérőjű első féktárcsákhoz négydugattyús féknyereg tartozik, a 20 colos felnikre a legjobb tapadás érdekében Michelin Pilot Sport 4 S gumikat szerelnek Mulhouse-ban. Öt különböző üzemmód áll rendelkezésre, az Electric, a Confort, a Hybrid, a Sport és a 4WD beállítással igény szerint változtatható az 508 PSE karaktere. Tisztán elektromos üzemben a WLTP mérési módszer szerint 42 kilométert tehetünk meg, a végsebesség ilyenkor 250 helyett 140 km/óra. A 11,5 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor a 230 V-os hálózatról kevesebb mint 7 óra alatt tölthető fel, de 16 amperes áramerősséggel ehhez 4 óra is elég, sőt, aki beruház a 32 amperes fali töltőre, kevesebb mint 2 óra alatt újra feltöltheti az izmos Peugeot-t. A WLTP mérés szerint átlagfogyasztása 2,03 l/100 km, illetve a széndioxid-kibocsátása 46 g/km. Ami a külső megjelenést illeti, úgy tették látványosabbá az alapformát, hogy megtartották az 508-as karakteres stílusát.

Elöl az egyedi hűtőrács és a lökhárító, oldalt a küszöbtoldat, hátul az elektropolírozott kipufogóvégek és a lakkfekete középső diffúzor dobják fel az összképet, mégis a színösszeállítás teszi igazán különlegessé, a Sélénium szürke, Perla Nera fekete és gyöngyházfehér alapszínt minden esetben kriptonitzöld dekoráció egészíti ki. Az új 508 PSE ferdehátúként 23 900 000, kombiként 24 400 000 Ft-tól konfigurálható.

https://www.youtube.com/watch?v=7krkullVHGQ

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: YouTube/Képernyőfotó

Ezek is érdekelhetik

Nagy árat fizethet Lengyelország, ha szembe megy az unióval

vg.hu

Halottasházakká alakultak a román kórházak

vg.hu

A legmagasabb ligába jutott a hazai exportfinanszírozás

vg.hu

Orbán Viktor: Szalagavató - fotó

origo.hu

Nem oktathatnak ki minket jogállamiságból!

magyarnemzet.hu

Elszálltak az üzemanyagárak, ársapkát raknak a benzinre a szomszédban

vg.hu

Kiderültek a Budapest Airport visszavásárlásának részletei

magyarnemzet.hu

Kiderültek a Budapest Airport visszavásárlásának részletei

magyarnemzet.hu

Aludd magad szebbé!

gyogyzona.hu

Bravúrosan rácáfolt a baloldalra a világkiállítás

magyarnemzet.hu

Frappáns választ adhat Varsó az uniós bírálatokra

magyarnemzet.hu

Orbán Viktor: Szalagavató - fotó

origo.hu

A legmagasabb ligába jutott a hazai exportfinanszírozás

vg.hu

Az M4-esen autózott, aztán a belső sávban meglátta, ami ott se lehetett volna - videó

origo.hu

Elszálltak az üzemanyagárak, ársapkát raknak a benzinre a szomszédban

vg.hu

Az M4-esen autózott, aztán a belső sávban meglátta, ami ott se lehetett volna - videó

origo.hu

A nyilvános lánykérés nem cuki - hanem iszonyú gáz!

she.life.hu

Bravúrosan rácáfolt a baloldalra a világkiállítás

magyarnemzet.hu

Halottasházakká alakultak a román kórházak

vg.hu

Frappáns választ adhat Varsó az uniós bírálatokra

magyarnemzet.hu

Nem oktathatnak ki minket jogállamiságból!

magyarnemzet.hu

Aludd magad szebbé!

gyogyzona.hu

A nyilvános lánykérés nem cuki - hanem iszonyú gáz!

she.life.hu

Nagy árat fizethet Lengyelország, ha szembe megy az unióval

vg.hu