Nem adja alább az Audi – jövőre jön a vadonatúj R8

Az Audi az R8 bemutatásával óriásit durrantott, egy év múlva pedig már az utódot köszönthetjük.

Vajda János
2014. 04. 19. 16:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Viszont hiába tűnik mind a mai napig futurisztikusnak a négykarikás szuperautó, a technika felett már bizony eljárt az idő, így nem kérdés, hogy lépniük kell az ingolstadtiaknak. A vezetőség nagy örömünkre nem fújt visszavonulót, így folytatódik az R8 pályafutása, és a hírek szerint jövőre máris érkezik az újdonság.

A második generációs R8 az előd által kitaposott úton halad tovább; gyakorlatilag mindenben hasonlítani fog felmenőjéhez, ugyanakkor mindenben jobb is lesz kicsit nála: gyorsabb, könnyebb, erősebb, kényelmesebb, merevebb, takarékosabb, modernebb. Menőbb persze bizonyára nem, hiszen akkorát garantáltan nem fog ütni, mint az első generáció – ettől eltekintve viszont vélhetően tökéletesen helyt fog állni a szuperautók mezőnyében. Hogy ezúttal se lőjenek mellé a négykarikások, az alapok közösek a legkisebb Lamborghinivel: ezúttal az új Huracan biztosítja a technikai bázist.

A hírek szerint az R8 valamivel méretesebb lesz elődjénél, és nem csak az autó hossza, de nyomtávjai és tengelytávolsága is gyarapodik, ami elsősorban a nyugodtabb futást és a még jobb útfogást hivatott elősegíteni. A karosszéria lelke ezentúl is alumíniumból készül majd, és szénszálas anyagot szintén bőséggel találhatunk majd az Audik csúcsában.

A hajtáslánci felállás a régi: eleinte V8-as és V10-es motorok gondoskodhatnak a meghajtásról akár 550-600 lóerővel, amelyek erejét szériában egy 7 sebességes S-Tronic dupla kuplungos automata váltó viszi majd tovább a négy kerékhez. Igen ám, de az illetékesektől megtudtuk, hogy a típus modellciklusa közepén teljesen új szíveket fog kapni: bizonyára V6-os és V8-as turbós egységek érkeznek, amelyek nem fognak olyan szépen szólni, mint a magas fordulatú, sokhengeres szívó variánsok, cserébe viszont gyorsabbak, erősebbek, takarékosabbak és tisztábbak lesznek náluk.

A futómű terén komoly előrelépésre számíthatunk, és a gyorsaság mellett a komfort szintúgy javulni fog. Az extrák terén számos újdonság jelenik meg, és bizonyára az Audi lézerlámpája sem marad ki a kínálatból. A formák és az arányok alapvetően nem változnak, de az első kémfotók tanúsága szerint még kockább megjelenésre számíthatunk – igen, jól olvasták, a négykarikások már nagyban tesztelik új büszkeségüket, például a Nürburgringen. A piacra lépés pontos időpontjával kapcsolatban egyelőre nincsenek információink, de körülbelül 1-1,5 év múlva számíthatunk a vadonatúj R8 debütálására.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.