Viszont hiába tűnik mind a mai napig futurisztikusnak a négykarikás szuperautó, a technika felett már bizony eljárt az idő, így nem kérdés, hogy lépniük kell az ingolstadtiaknak. A vezetőség nagy örömünkre nem fújt visszavonulót, így folytatódik az R8 pályafutása, és a hírek szerint jövőre máris érkezik az újdonság.
A második generációs R8 az előd által kitaposott úton halad tovább; gyakorlatilag mindenben hasonlítani fog felmenőjéhez, ugyanakkor mindenben jobb is lesz kicsit nála: gyorsabb, könnyebb, erősebb, kényelmesebb, merevebb, takarékosabb, modernebb. Menőbb persze bizonyára nem, hiszen akkorát garantáltan nem fog ütni, mint az első generáció – ettől eltekintve viszont vélhetően tökéletesen helyt fog állni a szuperautók mezőnyében. Hogy ezúttal se lőjenek mellé a négykarikások, az alapok közösek a legkisebb Lamborghinivel: ezúttal az új Huracan biztosítja a technikai bázist.
A hírek szerint az R8 valamivel méretesebb lesz elődjénél, és nem csak az autó hossza, de nyomtávjai és tengelytávolsága is gyarapodik, ami elsősorban a nyugodtabb futást és a még jobb útfogást hivatott elősegíteni. A karosszéria lelke ezentúl is alumíniumból készül majd, és szénszálas anyagot szintén bőséggel találhatunk majd az Audik csúcsában.
A hajtáslánci felállás a régi: eleinte V8-as és V10-es motorok gondoskodhatnak a meghajtásról akár 550-600 lóerővel, amelyek erejét szériában egy 7 sebességes S-Tronic dupla kuplungos automata váltó viszi majd tovább a négy kerékhez. Igen ám, de az illetékesektől megtudtuk, hogy a típus modellciklusa közepén teljesen új szíveket fog kapni: bizonyára V6-os és V8-as turbós egységek érkeznek, amelyek nem fognak olyan szépen szólni, mint a magas fordulatú, sokhengeres szívó variánsok, cserébe viszont gyorsabbak, erősebbek, takarékosabbak és tisztábbak lesznek náluk.
A futómű terén komoly előrelépésre számíthatunk, és a gyorsaság mellett a komfort szintúgy javulni fog. Az extrák terén számos újdonság jelenik meg, és bizonyára az Audi lézerlámpája sem marad ki a kínálatból. A formák és az arányok alapvetően nem változnak, de az első kémfotók tanúsága szerint még kockább megjelenésre számíthatunk – igen, jól olvasták, a négykarikások már nagyban tesztelik új büszkeségüket, például a Nürburgringen. A piacra lépés pontos időpontjával kapcsolatban egyelőre nincsenek információink, de körülbelül 1-1,5 év múlva számíthatunk a vadonatúj R8 debütálására.