Újra itt a BMW X5 eDrive – ezúttal New Yorkba jött el

A New York-i autószalonon ismét megmutatja magát a BMW X5 eDrive.

Kenéz Tibor
2014. 04. 20. 5:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Leginkább a képek jelentenek újdonságot az autóval kapcsolatban, melyeken végre bepillantást nyerhetünk a környezetvédő óriás utasterébe is. Kívülről nem változtattak az autón, így továbbra is maradt a marcona tekintet, mely a különleges „Silverflake metál” fényezéssel és a BMW i szériája számára előállított speciális kék színben pompázó díszítőelemekkel igazán modern összképet biztosít. A 21 colos egyedi keréktárcsák már szinte fel sem tűnnek a hatalmas test alatt.

Az ajtókat feltárva rengeteg helyen találkozhatunk az eDrive felirattal, kezdve a küszöbtől egészen a fejtámlákig. Akinek ebből nem lenne egyértelmű, hogy ez bizony egy elektromotorral felszerelt BMW, azt a külsővel megegyező kék árnyalatok győzhetik meg végképp, amik uralják a belteret. A zongoralakk betéteken, az ülések varrásain és a hangulatvilágításnál mind visszaköszön az „i kék”, az eDrive gombról és a csomagtartó átlátszó borításáról már nem is beszélve.

A hajtáslánccal kapcsolatban nem tudtunk meg újdonságot: továbbra is a BMW kétliteres, négyhengeres, 245 lóerős turbómotorját találjuk a lemezek alatt mint fő erőforrás. A „hibridséget” biztosító elektromotor 95 lóerőt képes produkálni, és a hozzá kapcsolt, hálózatról tölthető lítiumion-akkumulátorokkal akár 30 kilométeren át és 120 km/h-ig képes önállóan hajtani a hatalmas X5-öst. A két motor összedolgozva képes akár 7 másodperc alatt 100-ra katapultálni a terepes hibridet, ami nagyságrendileg a gyengébbik háromliteres dízel eredményének felel meg.

Természetesen az alap BMW-khez hasonlóan az X5 eDrive-ban is megtalálható az üzemmódkapcsoló, ami COMFORT, SPORT és ECO PRO állásokban különböző beállításokat alkalmaz, hogy mindig a legmegfelelőbb összhangban álljon a két erőforrás. Az elektromotort külön is tudjuk befolyásolni, hiszen az alap AUTO eDrive beállítás mellett választhatjuk a MAX eDrive – amiben kizárólag a villanymotort használja az autó –, vagy a SAVE Battery módot is, amiben csak a négyhengeres hajt, ha a sofőr például a városi etapokra spórol az elektronokkal.

A németek ConnectedDrive intelligens útvonaltervező rendszerét úgy állították be az X5 eDrive-ban, hogy az az akkumulátorok töltöttségi szintjének figyelembevételével számítsa ki az optimális útvonalat.

Azt persze mondani sem kell, hogy az alap BMW-kben megtalálható vezetéstámogató rendszerek és extrák mind-mind megtalálhatók az elektromos terepesben is. A New York-i autószalonon valószínűleg az a célja a németeknek, hogy felmérjék az egyik legnagyobb piacuknak számító észak-amerikai vevők igényeit, hogy aztán megfelelő reakciók után ősszel már bemutathassák az ebben a formában is széria közeli tanulmány sorozatgyártású változatát. Nincs kétségünk afelől, hogy előbb-utóbb találkozhatunk majd a pletykák szerint X5 xDrive40e néven piacra kerülő újdonsággal.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.