Leginkább a képek jelentenek újdonságot az autóval kapcsolatban, melyeken végre bepillantást nyerhetünk a környezetvédő óriás utasterébe is. Kívülről nem változtattak az autón, így továbbra is maradt a marcona tekintet, mely a különleges „Silverflake metál” fényezéssel és a BMW i szériája számára előállított speciális kék színben pompázó díszítőelemekkel igazán modern összképet biztosít. A 21 colos egyedi keréktárcsák már szinte fel sem tűnnek a hatalmas test alatt.
Az ajtókat feltárva rengeteg helyen találkozhatunk az eDrive felirattal, kezdve a küszöbtől egészen a fejtámlákig. Akinek ebből nem lenne egyértelmű, hogy ez bizony egy elektromotorral felszerelt BMW, azt a külsővel megegyező kék árnyalatok győzhetik meg végképp, amik uralják a belteret. A zongoralakk betéteken, az ülések varrásain és a hangulatvilágításnál mind visszaköszön az „i kék”, az eDrive gombról és a csomagtartó átlátszó borításáról már nem is beszélve.
A hajtáslánccal kapcsolatban nem tudtunk meg újdonságot: továbbra is a BMW kétliteres, négyhengeres, 245 lóerős turbómotorját találjuk a lemezek alatt mint fő erőforrás. A „hibridséget” biztosító elektromotor 95 lóerőt képes produkálni, és a hozzá kapcsolt, hálózatról tölthető lítiumion-akkumulátorokkal akár 30 kilométeren át és 120 km/h-ig képes önállóan hajtani a hatalmas X5-öst. A két motor összedolgozva képes akár 7 másodperc alatt 100-ra katapultálni a terepes hibridet, ami nagyságrendileg a gyengébbik háromliteres dízel eredményének felel meg.
Természetesen az alap BMW-khez hasonlóan az X5 eDrive-ban is megtalálható az üzemmódkapcsoló, ami COMFORT, SPORT és ECO PRO állásokban különböző beállításokat alkalmaz, hogy mindig a legmegfelelőbb összhangban álljon a két erőforrás. Az elektromotort külön is tudjuk befolyásolni, hiszen az alap AUTO eDrive beállítás mellett választhatjuk a MAX eDrive – amiben kizárólag a villanymotort használja az autó –, vagy a SAVE Battery módot is, amiben csak a négyhengeres hajt, ha a sofőr például a városi etapokra spórol az elektronokkal.
A németek ConnectedDrive intelligens útvonaltervező rendszerét úgy állították be az X5 eDrive-ban, hogy az az akkumulátorok töltöttségi szintjének figyelembevételével számítsa ki az optimális útvonalat.
Azt persze mondani sem kell, hogy az alap BMW-kben megtalálható vezetéstámogató rendszerek és extrák mind-mind megtalálhatók az elektromos terepesben is. A New York-i autószalonon valószínűleg az a célja a németeknek, hogy felmérjék az egyik legnagyobb piacuknak számító észak-amerikai vevők igényeit, hogy aztán megfelelő reakciók után ősszel már bemutathassák az ebben a formában is széria közeli tanulmány sorozatgyártású változatát. Nincs kétségünk afelől, hogy előbb-utóbb találkozhatunk majd a pletykák szerint X5 xDrive40e néven piacra kerülő újdonsággal.