Az ünneplés pedig nem is lenne kerek, ha a Peugeot rajongóit nem ajándékozná meg egy speciális autóval. A gyártónak a remek 208 GTI-re esett a választása, amit néhány átalakítással még kívánatosabbá, gyorsabbá és élvezetesebbé tettek a mérnökök. A 208 GTi különleges szériája meglepő módon a 30th Anniversary (magyarul 30. évforduló) névre hallgat, és a mai nap folyamán debütált.
A méltó módon történő bemutatkozásra pedig keresve sem lehetett volna jobb helyet találni a patinás goodwoodi hegyi felfutónál, illetve sebességfesztiválnál (Goodwood Festival of Speed). Nézzük csak, miről is van szó! Először is, a motorháztető alatt kicsit kibővült a ménes, és az eddigi 200 lóerő/275 Nm helyett a különkiadásban 208 lóerő és 300 Nm leadására képes az 1,6 literes THP turbómotor, amely ráadásul immár teljesíti az Euro6-os károsanyag-kibocsátási normákat. Az erő továbbra hatfokozatú kézi váltón keresztül kerül az első kerekekhez, azonban a nyomaték útra vitelében ezúttal egy önzáró, Torsen-rendszerű differenciálmű is kiveszi a részét, ami minden bizonnyal aranyat ér a tapadás tekintetében.
A gyorsaság tovább fokozását különben áthangolt felfüggesztések és kormánymű szolgálja, a 18 colos fekete alufelniken pedig 205/40 ZR 18 méretű Michelin Pilot Super Sport típusú sportabroncsok feszülnek. A 0–100 km/h-s sprintidő 6,8 szekundumról 6,5-re csökkent, álló helyzetből elgyorsulva pedig 26,5 másodperc alatt teljesíti a könnyű, izmos autó az 1 km-es sprintet, ami igazán tisztességes eredmény, míg az ötödik fokozatban mindössze 6 másodperces 80–120 km/h-s rugalmassági gyorsulás tengernyi nyomatékról tesz tanúbizonyságot.
A vörös-fekete fényezésű, különleges 208 GTi-k gyártási darabszámáról egyelőre nincsenek információink, ám annyi bizonyos, hogy az értékesítés novemberben fog kezdődni, vélhetően egyszerűbb testvérénél jóval borsosabb áron.