Mindenki szenvedett, az Audi újra nyert: Le Mans 2014

A Le Mans-i 24 órás izgalmasnak ígérkezett: az Audi mellé a Toyota és a Porsche is bejelentkezett a trófeára.

Csizsek Ádám
2014. 06. 16. 16:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szombaton és vasárnap gyakorlatilag mindenkit problémák hátráltattak, az Audi azonban felülkerekedve a helyzeten újabb győzelmet zsebelhetett be. A két R18 e-tron Quattro ráadásul úgy tudta megszerezni 13. Le Mans-i diadalát, hogy 3 órával a verseny leintése előtt még a Porsche állt az élen, s még turbót is kellett cserélni mindkét négykarikásban – de ne rohanjunk ennyire előre, nézzük, hova lett a Toyota! A két TS040-es roppant versenyképesnek tűnt, hiszen a nyers tempót tekintve a japánok gyorsabbak voltak az Audinál és a Porsche pilótáinál is, azonban a 8-as rajtszámú Toyota a szombat délutáni esőben belekeveredett egy nagyobb balesetbe.

Az ütközést követően egyébként a 3-as rajtszámú Audi (Felipe Albuquerque, Marco Bonanomi és Oliver Jarvis) is búcsúzni kényszerült. Az Audival ellentétben a Toyota még vissza tudott vánszorogni a boxba, és a szerelők áldozatos munkájának köszönhetően ismét kigördülhetett Anthony Davidson, Nicolas Lapierre és Sébastien Buemi TS040-ese, s bár jelentős hátránnyal, de mégis megkaparinthatták a végén a bronzot jelentő harmadik pozíciót. Az éjszaka folyamán végig Alexander Wurz, Stéphane Sarrazin és Kazuki Nakajima Toyotája diktálta a tempót az élen, de vasárnap a korai órákban egy súlyos elektromos hiba kényszerítette térdre a 7-es rajtszámú japán gépet.

Ekkor a 20-as rajtszámú Porsche vette át a vezető szerepet Timo Bernhard, Brendon Hartley és Mark Webber dirigálásával, azonban kicsivel az után, hogy Mark Webber a volán mögé ült, a 919 Hybrid V4-es turbómotorjával olyan gondok adódtak, amelyek végül a verseny végét jelentették a visszatérő csapat számára. Az első hely így az Audi markába hullott, ám néhány órával a vége előtt még az ingolstadtiak sem örülhettek maradéktalanul, ugyanis kis különbséggel mindkét négykarikás versenyautóban felmondta a szolgálatot a korábbi viadalokon rendkívül magabiztosan üzemelő turbófeltöltő. A szerelők azonban már-már hihetetlenül rövid idő alatt kicserélték a meghibásodott alkatrészeket, és végül mindkét Audi célba érhetett, bezsebelve az első két helyet.

Külön érdekesség, hogy a győzelmet megkaparintó 2-es rajtszámú Audi mögött a második helyen autózó 1-es Audi és Loïc Duval a gyakorláson hatalmas balesetet szenvedett, s kész csoda, hogy a csapat a rajtig újjá tudta építeni Marcel Fassler, Benoit Treluyer és Andre Lotterer versenyautóját. Hozzátartozik a történethez az is, hogy a második Porsche, azaz a 14-es rajtszámú versenyautó végül csupán a 11. helyen érhetett célba, köszönhetően a verseny elején jelentkező, üzemanyag-rendszeri hibának és egyéb mechanikai problémáknak.

Az LMP1-es kategóriába végeredménye:
1. Marcel Fassler, Benoit Treluyer, Andre Lotterer – Audi #2, 379 kör

2. Lucas Di Grassi, Marc Gene, Tom Kristensen – Audi #1 3 kör hátrány

3. Sebastien Buemi, Anthony Davidson, Nicolas Lapierre – Toyota #8 5 kör hátrány

Az LMP2 divízióban a Zytek Nissan és a Simon Dolan - Harry Tincknell - Oliver Turvey trió diadalmaskodott, míg a GTE Pro osztályt az AF Corse csapat Ferrari 458 Italiája nyerte meg (Gianmaria Bruni, Giancarlo Fisichella és Toni Vilander). A GTE kategóriában a gyári Aston Martin Vantage V8 kaparintotta meg az aranyat (David Heinemeier Hansson, Kristian Poulsen és Nicki Thiim).

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.