Lemondott a baloldal Budapestről

Annyira készül a baloldal a 2022-es országgyűlési választásokra, hogy Budapesttel már egyáltalán nem foglalkozik. Ez derül ki az ellenzéki miniszterelnök-jelöltek közösségi oldalát böngészve, ahol a bejegyzések szinte mindegyike csak az előválasztásról szól. Emellett a pártok és aspiránsaik milliókat költenek hirdetésekre. Karácsony Gergely például egy hét alatt közel 22 millió forintért népszerűsítette magát, míg Dobrev Klára 13 milliót költött el erre pár nap alatt.

2021. 09. 24. 5:50
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A baloldal teljesen lemondott Budapestről, legalábbis ezt mutatja, hogy Karácsony Gergely főpolgármester, Gy. Németh Erzsébet főpolgármester-helyettes, valamint a balliberális ellenzéki előválasztáson induló alpolgármesterek, önkormányzati képviselők gyakorlatilag már semmilyen, a fővárossal kapcsolatos hírt nem osztanak meg a közösségi oldalakon.

Karácsony Gergely például csak az elmúlt szűk egy hónapban, azaz szeptember elseje óta közel 115 alkalommal posztolt a Facebookon, de a bejegyzéseiből mindössze 23 volt a fővárossal kapcsolatos, míg közel 80 esetben a baloldali előválasztáshoz, a miniszterelnök-jelöltséghez köthető információt osztott meg. A többi bejegyzés is Jean-Paul Belmondo haláláról, Ferenc pápa látogatásáról vagy valamilyen sporteseményről szól. Persze ha azt is megnézzük, mennyit utazott a főpolgármester az elmúlt hetekben, nem is csoda, hogy Budapestre nem maradt ideje. Karácsony kampányolt többek között Borsodban, Bács-Kiskun megyében, Baranyában, Tolna megyében, de megfordult Egerben, Dunaújvárosban, Berettyóújfalun, Szombathelyen is. Eközben a főváros úszik a szemétben, az utcákat ellepik a hajléktalanok, és sokan találkozhatnak a főváros közterületein magatehetetlen állapotban lévő drogosokkal is.

Az előválasztáson ugyancsak induló Gy. Németh Erzsébet közösségi oldala is arról tanúskodik, hogy ő sem nagyon foglalkozik a főpolgármester-helyettesi teendőivel. Gy. Német Erzsébet közel 70 bejegyzéséből több mint 50 foglalkozik az előválasztással.

Elengedte kerületi teendőit Gelencsér Gergely I. kerületi alpolgármester, a Momentum jelöltje, valamint Beleznay Zsuzsanna, a Jobbik terézvárosi alpolgármestere is. Míg előbbi mintegy 40 bejegyzésből 36-ot szentelt az előválasztásnak, utóbbi még ennél is többet, a harminc posztjából mindössze egyet szánt a fővárosra szeptember elseje óta.

Az is igen beszédes, ki hány forintot költ saját maga és pártja népszerűsítésére. Karácsony Gergely ebben is az élen jár, mindössze egy hét alatt (szeptember 15–21.) több mint 21, 7 millió forintot adott ki hirdetésre csak a Facebookon, vagyis a közterületeken kihelyezett plakátokat ez az összeg nem tartalmazza. Ehhez képest Gelencsér Gergely 131 ezer forintos hirdetési összege elenyésző.

Utánanéztünk annak is, hogy a Karácsony mellett induló miniszterelnök-jelöltek közül ki, mennyit költött egy hét alatt. A Dobrev Klára közösségi oldalán megjelenő reklámokat a Demokratikus Koalíció fizeti, azaz  Gyurcsány Ferenc felesége hét nap alatt több mint 13 millió forintot költött el közpénzből erre a célra. Jakab Péter, a Jobbik elnöke ennél jóval kevesebbet fordított az internetes reklámjaira, de ez az összeg is megközelíti a kétmillió forintot ugyancsak a párt forrásaiból, vagyis az adófizetők pénzéből. A momentumos Fekete-Győr András, illetve Márki-Zay Péter, a Mindenki Magyarországa Mozgalom miniszterelnök-jelöltje esélyeikhez mérten költekeztek, előbbi alig félmillió forintot, míg utóbbi egymilliót invesztált  Facebook-hirdetésekre. Az ellenzéki pártok közül a DK az elmúlt egy hét alatt 3,1 milliót, a Momentum 3,6-ot, a Jobbik pedig 1,7 millió forintot költött összesen önreklámra. 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.