Újabb amerikai kapcsolat a baloldalon

Az amerikai kapcsolatait kamatoztatva lett Márki-Zay Péter kampányfőnöke Gurzó Ákos. A marketing-, kommunikációs szakember a baloldal miniszterelnök-jelöltjének a homoszexuálisokkal kapcsolatos kijelentéseire is magyarázatot adott.

2021. 10. 25. 5:50
null
20211017 Budapest Anker köz Márki-Zay Péter előválasztás eredményváró Fotó: Mirkó István Magyar Nemzet Fotó: Mirkó István
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Márki-Zay Péter „politikai termékként” állt elő azzal, hogy az Orbán-kormányban is vannak melegek – vallotta be Gurzó Ákos a Népszavának adott interjúban pénteken. Márki-Zay Péter kampányfőnöke azt is elárulta, hogy aktivistáik az online platformokon, közösségi oldalakon mindent mértek az előválasztás alatt, többek között az LMBTQ-témát is. Az eredendően újságíróként indult marketingszakértő a baloldali lapnak adott győzelmi jelentésében azt is kiemelte, hogy szerinte a Fidesz Márki-Zay kampányának hatására hagyta el az LMBTQ-témát politikai napirendjéből. 

Gurzó állítása hamar megdőlt, hiszen Orbán Viktor miniszterelnök szombati ünnepi nagygyűlésén mintegy félmillió ember előtt tett hitet arról, hogy „Magyarország lesz az első olyan ország Európában, ahol az iskolák falainál megállítjuk az erőszakos LMBTQ-propagandát.” 

Gurzó, mint rajta kívül oly sokan a baloldali összefogásban – mások mellett Márki-Zay Péter, a momentumos Fekete-Győr András, Berg Dániel, a párbeszédes Szabó Tímea, „Kabul rózsája” – Márky-Zay propagandafőnöke is külföldről tért haza, hogy feladva ottani egzisztenciáját segédkezzen a baloldal újbóli kormányra juttatásában. A 444-nek adott másik interjúból az is kiderül, hogy Márki-Zay kulcsembere Floridából jött haza azért, hogy a Mindenki Magyarországa Mozgalom (MMM) szolgálatába álljon. Gurzó bevallása szerint idén májusig, Amerikából való hazatéréséig nem foglalkozott kifejezetten politikai marketinggel és kommunikációval. A politika viszont érdekelte. „Azt mondtam a volt kollégáknak, bárhol vagyok a világon, ha nincs ott tudósítójuk, szóljanak. Az M1-nek, a Klubrádiónak és a Magyar Hangnak is tudósítottam különböző helyszínekről ingyen” – fogalmazott a 444-nek. Az interjúból kiderült, hogy Gurzó újságíróként kezdte, tíz évet dolgozott a médiában, az MTI-től a BBC-ig sok helyen megfordult, majd 2009-től kezdett marketinggel és kommunikációval foglalkozni, többek között New Yorkban és Miamiban. A 2020-as amerikai elnökválasztásról cikket írt a Magyar Hangnak, ami végül elvezette Márki-Zay Péter kampányának vezetéséhez: az MMM kereste meg őt, látva, hogy otthonosan mozog az amerikai politikában. Először azt kérték tőle, csináljon prezentációt az amerikai elnökválasztásról. 

– A Mindenki Magyarországa Mozgalomban dolgozók mindegyike önkéntes. Amerikában tanácsadóként 120-150 dollárt számláztam ki óránként az ügyfeleimnek a projekt bonyolultságától függően. Ez mindenképp a 150 dolláros kategória lett volna – dicsekedett Gurzó, és hozzátette, hogy eleinte csak arról volt szó, hogy napi két-három órát szán rá az Egyesült Államokból, de amikor látszott, hogy „jönnek fel a számok”, visszaköltözött Magyarországra.

 

Borítókép: Mirkó István

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.