MCC-kutatás: Magyarország kiemelkedik a mezőnyből

A magyarok 92 százalékának nagyon fontos a család, ezzel az olasznál is családcentrikusabbnak bizonyult a magyar lakosság – közölte a Mathias Corvinus Collegium (MCC) Ifjúságkutató Intézete saját nemzetközi felmérését összefoglalva.

Forrás: MTI2022. 10. 28. 15:23
null
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kutatás eredményeiről szóló, az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményben az áll: az ifjúságkutató intézet nemzetközi felmérésében Franciaország, Olaszország, Németország, az Egyesült Királyság és Magyarország értékrendjét vizsgálták. Az eredmény szerint ezeknek az országoknak az átlagát tekintve az emberek 71 százalékának nagyon fontos, további 21 százalékuknak fontos a család.

Az országonként öt-ötezer ember megkérdezésével készült, reprezentatív vizsgálat megállapította: Magyarország kiemelkedik a mezőnyből, ugyanis

a megkérdezett magyarok 92 százaléka mondta, hogy számára nagyon fontos a család.

Ezzel a magyarok megelőzik a közismerten családcentrikus olaszokat is – emelték ki –, akiknek 75 százaléka nevezte nagyon fontosnak a családot.

A kutatás alapján a család sokkal nagyobb jelentőséggel bír, mint például a barátok, a munka, a szabadidő, a politika, a vallás vagy a nemzet – összegeztek. Hozzátették: ez egyrészt rávilágít arra, hogy a járványügyi, gazdasági és energetikai krízisek korában felértékelődik a hagyományos közösségek szerepe, másrészt rácáfol 

arra a progresszív szellemiségre, amely a család jelentőségének megkérdőjelezését célozza.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)
 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.