A MÁV szerint menniük kell a garázsbérlőknek

A vasúttársaság a folyamatosan parkolási botrányokban érintett balliberális többségű zuglói önkormányzattal 2019 óta egyeztet.

Munkatársunktól
2020. 02. 06. 9:09
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

El kell bontaniuk a bérlőknek a zuglói, Francia úti garázsokat, mivel az általuk használt telkeket a MÁV Zrt. fizetőparkolóhelyek kialakítására átadná a XIV. kerületi önkormányzatnak. A vasúttársaság a folyamatosan parkolási botrányokban érintett balliberális többségű zuglói önkormányzattal 2019 óta egyeztet. A MÁV eddig bérbe adta a Francia úti területeket, amelyekre a bérlők az elmúlt évtizedekben saját költségükre mintegy háromszáz – ideiglenes építési engedéllyel rendelkező – előregyártott gépjárműtárolót telepítettek.

A bérlők évente nettó kilencmillió forint díjat fizettek a MÁV Zrt.-nek a terület használatáért. A szerződés szerint a bérleti jogviszony indoklás nélkül bármikor felmondható mindkét fél részéről. „A bérlői jogviszonyokat a bérleti szerződésben lévő felmondási időre figyelemmel mondja fel a MÁV Zrt. A bérleti szerződés szerint a bérlőnek tisztán, rendezetten kell visszaadnia a területet, és a felépítmény bontásáról, a törmelék elszállításáról is neki kell gondoskodnia” – olvasható a közlekedési vállalat közleményében.

A garázsok mögött, a vasúti pálya töltésének oldalában azonban maga a tulajdonos, a MÁV sem tudott eddig rendet tartani. Az elmúlt két évben a Francia úti garázssorok melletti és a Mexikói úti vasúti területekről 366 tonna, tavaly ősszel 78 tonna hulladékot szállíttatott el a MÁV, ami 15 millió forintba került. Az utóbbi hat hónapban azonban megint több mint százötven köbméter szemetet raktak le ismeretlenek, ráadásul a rézsűben a hajléktalanok kalyibákat is építettek.

Mint azt a Magyar Nemzet korábban megírta: nem sok értelme van újabb 450 parkolót építeni a garázsok helyén, mert a sorral szemben jelenleg is kihasználatlanul állnak a korábban létesített parkolóhelyek, mivel az autósok jellemzően a pár utcával odébb, a fizetős övezeten kívül hagyják a járműveiket. Emellett az érintettek kerületi lakosok, tehát kiválthatnák az ingyenes parkolást lehetővé tévő igazolványt, és az elbontott garázsaik helyén, a szabad ég alatt állítanák le a gépkocsijaikat.

Az sem mellékes, hogy a 8-10 tonnás házgyári garázsok csak egyesével, szakszerűen, speciális gépekkel szállíthatók el a helyszínről, ez pedig a megadott harminc napnál több időt venne igénybe.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.