ÁSZ: 206 sajtótermék jelezte, hogy politikai hirdetést tenne közzé

Az Európai Parlament magyar tagjainak választása előtti kampányban 206 sajtótermék tehet közzé politikai hirdetést, ennyien juttatták el ugyanis a törvényben megszabott határidőig árjegyzéküket az Állami Számvevőszékhez (ÁSZ) – közölte a számvevőszék hétfőn az MTI-vel.

Forrás: MTI2019. 03. 18. 21:14
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ÁSZ tudatta azt is, hogy internetes oldalán, a www.asz.hu-n a „Választás” menüpont alatt tette közzé az EP-választást megelőző kampányidőszakra vonatkozó hirdetési árjegyzékeket.

A számvevőszék emlékeztetett: a kampányidőszakban – a választási eljárásról szóló törvény szerint – politikai hirdetést csak az a sajtótermék tehet közzé, amely előzőleg eljuttatta hirdetési árjegyzékét az ÁSZ-hoz, erre az EP-választás kampányidőszakára vonatkozóan március 8-ig volt lehetőség.

A határidőig beérkezett árjegyzékeket az ÁSZ a törvényi előírásoknak megfelelően tette közzé, a határidő lejárta után megküldött dokumentumokat nem vette figyelembe. Az ÁSZ honlapján 121 nyomtatott és 85 elektronikus sajtótermék hirdetési árjegyzéke található meg.

A számvevőszék nem vállal felelősséget a sajtótermékek által megküldött árjegyzékek tartalmáért – írták a közleményben.

Az ÁSZ felhívta a figyelmet arra is, a választást követő 15 napon belül – azaz június 10-ig – a sajtóorgánumoknak azt is közölniük kell, hogy a politikai hirdetéseket kinek a megrendelésére, milyen ellenérték fejében, mely időpontban és milyen terjedelemben tették közzé.

Magyarországon május 26-án tartják az EP magyar tagjainak választását, a hivatalos kampány április 6-án kezdődik.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.