Biatorbágyon egy játszótér árát tapsolta el a baloldal

Közös tervezésre hívja a kerékpározás kedvelőit a Budakörnyéki Önkormányzati Társulás: a Budapest–Balaton kerékpárútra (BUBA) rávezető hálózat fejlesztésével kapcsolatban várnak ötleteket. Pedig a kormányzati finanszírozású főberuházás áll, méghozzá a baloldal tudatos blokkolása miatt.

Kerékgyártó György
2020. 12. 29. 19:00
null
Jobb és újabb utakon lehet majd biciklizni Fotó: Havran Zoltán
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ha a baloldal nem követne el mindent azért, hogy ne sikerüljön, egészen tempósan válhatna valóra az az álom, hogy Magyarországot könnyen és biztonságosan járhassuk be kerékpárral. A kerékpárút-hálózat fejlesztésének elvileg illeszkednie kellene a szivárványos koalíció zöldpolitikát hirdető erői elképzelésébe, ám mivel – ahogy azt kezdettől sejteni lehetett – mindenki Gyurcsány kottájából játszik, a cél ma már csak a kormány munkájának akadályozása.

Biatorbágyon erre még sokáig kell várni – Fotó: Magyar Nemzet/archív

A BUBA ötletét, mint már megírtuk, 2013-ban vetette fel a kormány, 2014-től pedig Biatorbágy önkormányzata kommunikálni kezdte, hogy zajlik a tervezés. A hatástanulmányok elkészülte után, 2018-ban lakossági fórumon mutatták be a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. által elkészített terveket, amelyeket egyébként olyan szervezetek is véleményeztek, mint a Biatorbágyi Tájvédő Kör Egyesület és a Biatorbágyi Természetbarát és Kerékpáros Egyesület. Idén ősszel kezdődtek meg a munkálatok, de nem tartottak sokáig. A nyár során ugyanis egy helyi lakos beadványt nyújtott be, amelyben a nyomvonal kialakítását kifogásolta, illetve úgy fogalmazott: a lakosság nem kapott megfelelő támogatást.

Azt, hogy civil kezdeményezésről volna szó, teljesen hiteltelenné tette, hogy a biatorbágyiak egy részét pillanatok alatt profik az önkormányzat ellen tudták hangolni, illetve az országos politikából ismert baloldali politikusok – Szél Bernadett, Keller László – is rögtön az „ügy” mögé álltak.

A szabályos városvezetésre mindig ügyelő Tarjáni István polgármester a nyomásnak engedve október 22-én lakossági fórumot hívott össze, de nem volt értelme.

Ha a felvételt megnézzük, láthatjuk, hogy az azon részt vevő „civilek” szándéka kezdettől nem a párbeszéd, hanem a projekt blokkolása.

Ebben sikerrel is jártak. A nyomvonal kialakításáról helyi népszavazást kértek. Ezt a polgármester – aki az újabb rendkívüli jogrendben egy személyben, de a képviselők véleményét kikérve döntött – elfogadta. A járványügyi helyzet miatt azonban a népszavazás csak nagyon sokára, várhatóan tavasszal lesz kiírható, és mivel addig a munkálatok leálltak, egy országos projekt akadt el hosszú időre Biatorbágyon.

– A népszavazás költségeit a hivatal kalkulálta. Hatmillió forintba fog kerülni, ami egy játszótér eszközállományának az ára

– nyilatkozta a Völgyhíd Tv-nek a polgármester.

A tavalyi évben a Budakörnyéki Önkormányzati Társulás közös tervezésbe fogott: elsősorban a Zsámbéki-medence kerékpárút-hálózatának fejlesztéséről egyeztetnek, amihez támogatást nyújt Révész Máriusz, az Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos is. A közös munka célja, hogy a hálózat megfelelő módon csatlakozzon rá az épülő BUBA-ra. A tervezésbe a lakosságot is szeretnék bevonni. A hálózat létrejöttének feltétele, hogy végre tudható legyen, milyen ütemben folytatódik a BUBA építése.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.