A klímavészhelyzet ellenére öreg buszokra pályázott a BKV

A főváros BKV-buszmutyijával kapcsolatban kiderültek visszásságok, mint például az, hogy a nyertes pályázó hamis alvázszámokkal is pályázott, illetve a cég egy héttel a pályázat lezárása előtt alakult, vagyis kérdéses, hogyan tudott referenciákat biztosítani az elmúlt évekről, ami a pályázat kitétele volt

Magyar Nemzet
2020. 12. 11. 9:32
null
Budapest, 2017. április 19. Tűzoltók egy 16-os autóbusznál, mely kiégett a Széll Kálmán téren 2017. április 18-án. A tűzesetben senki nem sérült meg. MTI Fotó: Lakatos Péter Fotó: Lakatos Péter
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BKV elcsalt busztenderével kapcsolatban mindenki szeretne tisztán látni. Tudni kell, hogy ezek a buszok csúcsforgalomban, járvány idején hiányoznak a budapesti közlekedésből. Felelőtlenségről beszélhetünk, mivel a kormányhivatal többször megállapította, hogy a főváros nem hajtotta végre a járatsűrítéseket. Nincs elég jármű, mert ezek a buszok nem érkeztek meg – mondta Wintermantel Zsolt, a BKV igazgatósági tagja a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.

Nagyon érdekes ennek a buszpályázatnak az evolúciója – utalt a baloldali városvezetés legutóbbi, botrányba fulladt pályázatára. Eleinte a városvezetés hallani sem akart az ügyről, majd azt nyilatkozták, hogy minden rendben van. Később Tüttő Kata utasítására a BKV vizsgálatot indított saját maga ellen, majd a főpolgármester azt nyilatkozta, hogy minden rendben van. Azóta kiderültek visszásságok, mint például az, hogy a nyertes pályázó hamis alvázszámokkal pályázott, illetve a cég egy héttel a pályázat lezárása előtt alakult, vagyis kérdéses, hogyan tudott referenciákat biztosítani az elmúlt évekről, ami a pályázat kitétele volt – mutatott rá Wintermantel. Hozzátette: a főpolgármesterhez méltatlan az a viselkedés, amikor ködösít és saját magának is ellentmondó nyilatkozatokat tesz. Ha úgy folytatódik a főváros vezetése, ahogyan azt a tenderben is látjuk, az nagy baj lesz.

Wintermantel kiemelte, hogy 2019-ben, még Tarlós István idején, szóló és csuklós Mercedes buszokra pályázott a főváros. Ennek köszönhetően a múlt héten 17 szóló és 17 csuklós buszt kapott a BKV, amelyeket száz százalékig a magyar állam finanszírozott. Mindkét típus esetén további 50–70 db busz lehívására van opciója a BKV-nak, amihez csupán egy nyilatkozatot kellene beadnia.

A főváros kiadta, hogy mennyi pénzük van állampapírban, folyószámlán, szabad felhasználású keretben, ennek ellenére nem történik meg a lehívás – folytatta Wintermantel. Budapest buszparkja folyamatosan öregszik. 2010-ben, amikor Tarlós István átvette a város vezetését, tizenkilenc éves volt a BKV-buszpark átlagéletkora, majd Tarlós István alatt kilenc évvel fiatalodott. Hogy megőrizzük ezt, ötven–száz darab új busz kellene évente.

 

Egyre gyakoribbak a műszaki meghibásodások a BKV elöregedő buszparkjában

 

Wintermantel hangsúlyozta, a visszásság ott indult, hogy a főváros tizenkét éves, már egyáltalán nem új buszokra írt ki tendert, holott Karácsony Gergely első intézkedése az volt, hogy kihirdette a klímavészhelyzetet. Azóta viszont semmi nem történt – rovarhotel kivételével –, és elavult, a klímavédelemben nem sokat jelentő buszokat bérelnek.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.