Ismét bilincsbe vernék a budapesti autókat

A Karácsony vezette főváros a Magyar Nemzethez is eljuttatott közleményében azt állították, hogy a FÖRI olyan helyeken kerékbilincsel, ahol az intézkedés alá vont jármű tovább növeli a forgalmi dugót.

2020. 02. 20. 11:15
null
Órákra képesek feltartani a forgalmat ezek az eszközök Fotó: Kurucz Árpád
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Karácsony Gergely főpolgármester újból bevezeti a kerékbilincsek Tarlós István által megszüntetett alkalmazását, az eszközöket már idén bevethetik a fővárosban – írta szerdán Fürjes Balázs, a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár egy Twitter-bejegyzésében. Szavai szerint a kerékbilincs használata azért szűnt meg 2018-ban, mert ez a megoldás a legrosszabb helyeken órákra rögzítette a forgalmi akadályt, ehelyett inkább elszállították a szabálytalanul parkoló autókat. – Volt erről konzultáció? – zárul az államtitkár bejegyzése. A Karácsony által benyújtott 2020-as összevont budapesti költségvetést a február 26-i ülésén tárgyalja a Fővárosi Közgyűlés. A főváros honlapján olvasható javaslat a közhatalmi bevételek között említi, hogy a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság (FÖRI) által ellátott kerékbilincselési tevékenység ismételt bevezetése éves szinten 15 millió forint összegben emeli a bevételi tervet.

Órákra képesek feltartani a forgalmat ezek az eszközök
Fotó: Kurucz Árpád

Vitézy Dávid is Fürjes Balázséhoz hasonló véleményt fogalmazott meg.

– A szabálytalanul várakozó autók közül a tömegközlekedést akadályozó járművek a legkárosabbak társadalmilag – fogalmazott a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója a Facebook-oldalán. Szavai szerint a kerékbilincselés újbóli bevezetése épp ezen, a város számára legégetőbb szabálysértési problémán semmit sem segít, hisz kerékbilincset csak olyan autóknál lehetne alkalmazni, amelyek a forgalmat nem akadályozzák, olyankor pedig a bírságolás is elegendő eszköz. Vitézy szerint a kerékbilincselés újbóli bevezetése helyett a kék lámpás, a forgalmat akadályozó autókat soron kívül elszállítani képes járművek számának növelése lenne indokolt.

A Karácsony vezette főváros a Magyar Nemzethez is eljuttatott közleményében azt állították, hogy a FÖRI olyan helyeken kerékbilincsel, ahol az intézkedés alá vont jármű tovább növeli a forgalmi dugót. Azt pedig tagadták, hogy a Tarlós-féle városvezetés nem alkalmazta a kerékbilincset 2019-ben, szerintük három ilyen eset is történt. Ezzel szemben a FÖRI a Vezess.hu kérdésére korábban azt a tájékoztatást adta, hogy a kerékbilincselések száma egyetlen esztendő leforgása alatt – 2017 és 2018 között – közel háromezerről mindössze 84-re mérséklődött, vagyis 97 százalékkal csökkent, tavaly pedig már egyetlen ilyen eljárás sem történt.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.