Ködbe borította Karácsony a Lánchidat

Tarlós István szerint a baloldal politikai kommunikációjának kampányeszközévé silányult a Lánchíd felújítása, amelynek kapcsán számháborút folytat a Karácsony Gergely vezette főváros. A volt főpolgármester úgy véli, veszélyes az utódja által elindított kormányellenes plakátkampány, mivel az tömör, félrevezető jelszavakkal az emberek lelkét célozza.

2021. 01. 26. 6:05
null
Fotó: Teknős Miklós/Mediaworks
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Nem várospolitikát, nem praktikus városvezetést, hanem haszonvadász politikai kommunikációt folytat a jelenlegi fővárosi vezetés – nyilatkozta a Magyar Nemzetnek Tarlós István.

A volt főpolgármester szerint ez a fajta stratégia a baloldali városvezetésnek a Lánchíd-felújítással kapcsolatos megnyilatkozásaiban is tetten érhető, és nem előzmények nélküli.

– A Lánchíd rekonstrukciójára kiírt és most lezárult közbeszerzés a patkányirtás ügyére emlékeztet, a híd esetében a korábban tendert nyert céggel még magasabb összegre köt szerződést a főváros – vont párhuzamot Tarlós István, aki szerint jelenleg ködösítés folyik Budapest legrégebbi Duna-hídja körül. – Nem tudni, hogy miért lett drágább ötmilliárd forinttal a hídfelújítás, ahogy arról sincs nyilvános információ, hogy mi a műszaki különbség a korábbi, olcsóbb, ugyanazon cég által tett ajánlathoz képest, és azt sem tudni, hogy miért állította azt Karácsony Gergely, hogy nyolcmilliárd forinttal olcsóbb lesz a beruházás ahhoz képest, mint ami a 2019. nyár végi ajánlatban szerepelt. Ahogy arról sincs információ, hogy miért emelkedett másfél év alatt 50-60-szorosára a főváros által fizetendő előleg, illetve miért könnyítették drasztikus mértékben a kivitelező cég esetleges kötbér-kötelezettségét – sorolta.

A volt városvezető úgy látja, hogy az egymásnak ellentmondó nyilatkozatok ellenére a főváros jelenlegi vezetése pontosan tisztában van azzal, hogy a Lánchíd kapcsán mi mennyibe kerül, és mi mennyivel drágult meg, mivel továbbra is a korábbi számításokat használják. A volt főpolgármester szerint ennek praktikus oka van, ugyanis a tendert lebonyolító BKK műszaki, mérnöki gárdája meggyengült. – A 2019-es kiírásban pontos, tényszerű adatok szerepeltek külön a híd, a pesti villamos-aluljáró, valamint a váralagút és az egyéb járulékos beruházási elemekkel kapcsolatban. A jelenlegi vezetésnek nem kellett semmit sem szétszálaznia, hogy tisztán lásson. Egyértelműen elkülöníthető volt magában a Lánchíd ára – a villamos-aluljáró nélkül –, ami áfával és tartalékkerettel együtt bruttó 21 803 833 000 forint volt, szemben a mostani 26,7 milliárddal – nyilatkozta.

Annak kapcsán, hogy folyamatosan az a vád éri a baloldal részéről, hogy miért nem újította fel már korábban a hidat, úgy fogalmazott: 2010-ben be kellett fejezni a Margit híd rekonstrukcióját, a 4-es metró építését, a nagyrészt 70-es évek óta változatlan 3-as metró teljes korszerűsítését, ami egy nagyságrenddel többe kerül, mint a Lánchíd-beruházás; a hidat legutóbb 1986-ban újították fel.

A Városháza politikai kommunikációs eszközzé tette a műemléki átkelő előkészített rekonstrukcióját Fotó: Teknős Miklós

A volt főpolgármester szintén a baloldal kommunikációs eszközének tartja a korábbi ciklusok döntéseit vizsgáló fővárosi bizottság létrehozását.

– Előre megfontolt kommunikációs hatásvadász húzás volt a Demszky-korszakkal összemosni a két főpolgármesteri ciklusomat. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy nyolc hónapja nem tettek semmit az általuk kifogásolt ügyekben, nyolc hónapja nem kerestek meg, nem hívtak meg egyetlen bizottsági ülésre sem, ami ellen nem lenne kifogásom, hiszen a tények mindent tisztáznának – szögezte le, hozzátéve: a vizsgálóbizottságot Havas Gábor, Budapest momentumos egészségügyi tanácsnoka vezeti, aki teljesen járatlan az önkormányzati ügyekben. – Hacsak nem az a cél, hogy a 2021 végére, az országgyűlési kampány kezdetén is bizonytalanságban tartsák ez ügyben is a közvéleményt – tette hozzá.

A volt városvezető szerint ugyanez a helyzet a dugódíj ügyében is. – A behajtási díj bevezetésének szándékát a kormányra akarják kenni akkor, amikor az a főváros egyértelmű kompetenciájába tartozik, és a kormány leszögezte, hogy nem támogatja, hogy a díj bevezetését tiltó jogszabályt megváltoztassák. Ráadásul a fővárosi vezetésben most újra ott ül azok egy része, akik Demszky Gábor főpolgármestersége idején önként és dalolva felajánlották a dugódíj bevezetését az Európai Uniónak, cserébe a 4-es metró finanszírozásáért – emlékeztetett.

Tarlós István szerint a Karácsony Gergely által most elindított kormányellenes plakátkampány is már a 2022-es kampány része. – Tömör, félrevezető jelszavakkal visznek a lelkekbe hamis információkat, ami nagyon veszélyes – hívta fel a figyelmet.

A volt főpolgármester azt is hozzátette, hogy nem szólalna meg a mostani ciklusról, ha annak prominensei nem álhírekkel és hamisságokkal vezetnék félre a közvéleményt, amihez a baloldali média asszisztál. – Nem hagyhatom szó nélkül, ha a ciklusom történetét utólag át akarják írni – jegyezte meg.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.