Rekordot döntött a V4 Future Sport Festival

A hétvégén, szeptember 20. és 22. között rendezték meg immár második alkalommal a V4 Future Sport konferenciát és fesztivált. A tavalyi számokhoz képest rekordot döntött a rendezvény, amelyet mintegy kétmillióan követtek figyelemmel az interneten, a helyszínen pedig több mint húszezren voltak kíváncsiak az eseményre. A Counter Strike: Global Offensive döntőjét a helyszínen izgultuk végig, ám sajnos nem a szívünknek kedves lengyel csapat, a Virtus.Pro zsebelte be a kupát, hanem a kiváló játékot felmutató dán Tricked Esports.

2019. 09. 25. 17:10
null
Fotó: Mirkó István
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A múlt hétvégén került megrendezésre a második V4 Future Sport fesztivál és konferencia. A rendezvény a várakozásokon felül teljesített, mint azt Gáznár Norbert, a rendezvény sajtófelelőse elmondta lapunknak, öröm volt nézni, hogy a fiatalokból ilyen érdeklődést váltott ki az esemény. Az utolsó, vasárnapi napon 11 óráig már 4000-en léptek be a fesztivál területére a Hungexpón. A fesztivált a Budapesti Nemzetközi Vásár F és G pavilonjában tartották meg.

Konferencia az e-sport jövőjéről

A rendezvényt pénteken egy konferencia nyitotta meg a Sofitel Budapest Chain Bridge szállodában az Egymillióan a magyar e-sportért (Esportmilla) Egyesület szervezésében. A konferencián a Visegrádi Együttműködés országainak e-sport vezetői és más szakemberek vettek részt.

A pénteki eseményt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációért felelős helyettes államtitkára, Solymár Károly Balázs nyitotta meg. A politikus elmondta, hogy az e-sport komoly piacot teremtett: idehaza 3,2 millióan játszanak, ebből 200 ezren rendszeresen, amely miatt itthon egy 5 milliárd forintos piac jött létre. – Nem riválisai egymásnak a hagyományos sportok és az e-sportok – jelentette ki a helyettes-államtitkár, hozzátéve, hogy ha egy iparág ennyi embert mozgat meg, akkor azt ismerni kell. Solymár Károly Balázs szerint az e-sport fontos bizonyos készségek fejlesztésében is, ilyennek nevezte például az idegennyelv használatot, hiszen az angol nyelv ismerete alapvetően fontos, hogy a játékosok tudjanak kommunikálni a külföldi játékostársaikkal.

Egy panelbeszélgetésen a magyar, a cseh, a szlovák és a lengyel e-sport-szervezetek képviselői beszéltek a sportág jelenéről és jövőjéről. Habár ezen országok adottságai eltérnek, minden ország képviselője ugrásszerű fejlődésről számolt be. Lengyelországban Andrzej Duda elnök az e-sport elkötelezett támogatójának számít – mondta a lengyel e-sport-szövetség vezetője. Karol Cagan, a szlovák e-sport szövetség elnök kiemelte, hogy a játék kaput nyit a hagyományos sportok felé is, így megerősítette azt az állítást, amelyet a helyettes-államtitkár mondott korábban, amely szerint a két tevékenység nem versenytársa egymásnak.

Ezt az álláspontot erősítette meg Bíró Balázs, az Esportmilla elnöke is, aki kiemelte, hogy mind több patinás hazai sportklub lát fantáziát az e-sportban és saját csapatokat is létrehoznak. Az MTK-nak például 2017 óta van e-sport szakosztálya, de több klubot is lehetne említeni. Bíró Balázs előadásában és a panelbeszélgetés során is sikernek nevezte, hogy van végre hazai, nemzeti bajnokság az e-sport területén.

Fotó: Mirkó István

E-sport a Hungexpón

Összesen hatféle játékban mérhették össze tudásukat a játékosok: Counter Strike: Global Offensive (CS:GO), Fortnite, Tecken 7, Gran Turismo, NBA2K20 és FIFA, az összdíjazás 350 ezer euró volt. Az élő döntőre online selejtezőkön keresztül lehetett kijutni, amelyek Lengyelországban, Szlovákiában, Csehországban és Magyarországon párhuzamosan zajlottak az elmúlt hetekben. Egy magyar csapat is részt vett az eseményen, a Gamerzone.gg azonban sajnos nem jutott be a döntőbe.

A CS:GO mellett egy másik játék is kiemelt szerephez jutott az e-sport fesztiválon, a világszerte közel 140 millió felhasználóval rendelkező Fortnite csapatai is kiemelt díjazásért küzdöttek, összesen 30 ezer eurón és a dicsőségen osztozhattak a döntő mérkőzések után. Az idei évben a szervezők a profi játékosok mellett a helyszínen nevező amatőr versenyzőket is magas díjazásban részesítették, akik számos népszerű sportszimulátorral (Tekken 7, FIFA, NBA, valamint autóverseny játékok) küzdhettek a 20 ezer euró összdíjazású versenyeken. A versenyeken kívül számos látványos program színesítette a kínálatot, így VR-állomások, szimulátorok és Youtuber-színpad várta az érdeklődőket.

A helyszínen összesen 21 ezren voltak kíváncsiak a szeptember 21-én és 22-én megrendezett eseményre, a közvetítéseket összesen 2 millióan nézték világszerte.

Patinás CS:GO döntő

A Counter-Strike: Global Offense döntőjét a helyszínen szurkolta végig lapunk. A tavalyi ezüstérmes, a lengyel Virtus.pro csapott össze a dán Tricked Esport csapatával. A finálét Palkovics László innovációs és technológiai miniszter nyitotta meg. A tárcavezető arról beszélt, hogy az e-sport a legdinamikusabban fejlődő sportággá nőtte ki magát, az 5G-s hálózatok megjelenésével pedig a lehetőségek határtalanok a további előrelépésre.

A lengyel csapat úgy érezhette, mintha hazai közönség előtt játszana. Egy vezérszurkoló irányította a rajongók energiáit, skandálás, taps, hangos szurkolás közepette kezdődött meg a mérkőzés, amelyen a győztesnek három pályából kettőt kellett megnyernie a trófea megszerzéséhez.

A CS:GO egy versengő, lövöldözős csapatjáték. Egy pályán 30 kör van maximálisan, az a csapat nyer, amelyik előbb hoz le 16 kört. A csapatok egyike terroristaként kezd, feladata, hogy a két bombalerakó egyikére betörve élesítse a bombát, vagy likvidálja az ellenséget, az antiterrorista csapatnak pedig meg kell ezt akadályoznia, vagy pedig hatástalanítania kell az élesített bombát, amire 30 másodperce van a robbanóanyag lerakása után. Félidőben, 15 kör után a csapatok szerepet cserélnék. A CS:GO változatosságát a nagy fegyverválaszték és a sokféle kiegészítő, így a négyféle gránát (füst, vakító, robbanó és molotov-koktél) mellett a pénzrendszer adja: nem lehet ugyanis tetszőleges fegyvert vásárolni, a körök megnyeréséért és az ellenfelek kiiktatásáért járó fejpénzből lehet felszerelést venni. A játék 1999-es megjelenése óta sokat fejlődött, azóta is töretlen népszerűségnek örvend, 2019. augusztusában több mint 18 millión játszották világszerte.

A lengyel Virtus.Pro csapata előtt a nézőtéren egy magyar zászlót tartottak a kezükben a szurkolók, gyakran felcsendült a „lengyel, magyar két jó barát” mondás is mindkét nyelven. A játék igen magas szinten zajlott, a torna döntője a zajos szurkolótábor tetszésének megfelelően indult és a lengyel csapat nyerte az első pályát. A másodikon sajnos a dánok erősebbnek bizonyultak és a harmadik, Train névre hallgató pályán, a védekező, antiterrorista oldalon kezdve végül olyan előnyre tettek szert, amelyet a Virtus.Pro már nem tudott behozni a térfélcserét követően.

A 2019-es, V4 Future Sport Festival CS:GO nyertese a dán Tricked Esports volt, ők emelhették a magasba a kupát, és megnyerték a 150 ezer eurós pénzdíjat.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.