A kormány továbbra is támogatja a közösségi közlekedést

Egy december 30-án megjelent kormányhatározat szerint a kormány továbbra is állja elővárosi autóbuszok és vasúti (HÉV) személyszállítás Budapest közigazgatási területén belüli szolgáltatására a bevételekkel nem fedezett költségek ötven százalékát.

Magyar Nemzet
Forrás: MTI-OS2020. 12. 31. 17:33
null
Csömör, 2020. december 27. M Xa típusú HÉV-szerelvény halad a csömöri szárnyvonalon Csömörön 2020. december 27-én. MTI/Máthé Zoltán Fotó: Máthé Zoltán
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kormány ezután is vállalja a közösségi közlekedés ráeső részének a finanszírozását, amelyről még 2016-ban született megállapodás Tarlós Istvánnal, Budapest korábbi főpolgármesterével – derült ki a Miniszterelnökség közleményéből. A szerződés nem változott,

az Orbán-kormány a felét adja a járművek működtetési költségének, sőt ezen felül hozzájárul az infrastruktúra fenntartásához és a szervizeléshez is.

A kormány állja az ötvenszázalékos finanszírozást, noha az érintett járatok forgalmának többsége Budapesten belüli személyszállítás
Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Emellett a kormány az érintett autóbuszvonalak és HÉV-közlekedés járműparkjának és infrastruktúrájának megújítására is jelentős lépéseket tesz, amelyeket száz százalékban magára vállalt, így a szentendrei, a ráckevei és csepeli HÉV-vonalak felújítását és a járműveinek cseréjét is állja, ezen kívül idén forgalomba állított harminc darab vadonatúj kék autóbuszt is az agglomerációs közlekedésben. Mindezen fejlesztésekhez a Fővárosi Önkormányzatnak egyetlen forinttal sem kell és kellett hozzájárulnia.

A Miniszterelnökség közleménye rámutatott:

Magyarországon a helyi közlekedés finanszírozása önkormányzati feladat, így a kormány szerepvállalása nem megszokott.

Hangsúlyozták, hogy az ötvenszázalékos finanszírozást azzal együtt állják, hogy az érintett járatok forgalmának többsége helyi, Budapesten belüli személyszállítás. A Tarlós Istvánnal kötött megállapodásban szereplő ötvenszázalékos állami finanszírozás tehát a Fővárosi Önkormányzatra nézve kedvező – a kormány határozata pedig semmi másról nem szól, mint ezen költségmegosztási arány megerősítéséről a jövőre nézve – szögezték le.

A nyilatkozatban arra is kitértek, hogy a konkrét finanszírozási értékek valóban növekednek, részben a BKV-hoz hasonlóan a MÁV–HÉV és a Volánbusz működésében költségnövekmények miatt, továbbá az elszámolási rend koronavírus miatt kieső menetdíjbevételek arányos finanszírozását is magában foglalja. A költségvetési növekményt ezek a tényezők okozzák, nemcsak a fővárosnak, hanem a kormányzati ötven százalék vonatkozásában is – magyarázták, hangsúlyozva, hogy mindezek ellenére

a kormány nem a Facebookon panaszkodik, hanem biztosítja a rá eső ötven százalék vonatkozásában a megnövelt finanszírozást és elvárja ugyanezt a fővárostól is.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.