Vasúti átjárók: figyelmetlen közlekedők az áldozatok

Biber Anett, a MÁV szóvivője hangsúlyozta: minden baleset megelőzhető lenne odafigyeléssel és a szabályok betartásával.

Magyar Nemzet
2020. 08. 15. 12:51
null
Megelőzhetők lennének a balesetek Fotó: Havran Zoltán
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A MÁV szerint a 2010–2019 közötti időszakban, 2015-ben történt a legkevesebb, vasúti átjáróban bekövetkezett baleset: 57-ből 12 volt halálos; a legtöbb szerencsétlenség 2018-ban történt, az akkori 88 esetből 21 volt halálos.

Az idén júliusig történt ilyen jellegű balesetből kettő volt halálos kimenetelű, 12 személyi sérüléssel, 16 pedig anyagi kárral végződött. Ezért közös közúti-vasúti ellenőrzést indított a vasúti átjárók biztonságáért a MÁV és a rendőrség. A témában tartott pénteki, gárdonyi sajtótájékoztatón Biber Anett, a MÁV Zrt. szóvivője hangsúlyozta: minden vasúti átjáróban történő baleset megelőzhető lenne odafigyeléssel és a szabályok betartásával.

Hozzátette: július végéig tizeneggyel kevesebb, harminc baleset történt, mint tavaly ebben az időszakban, de ennyi is túlságosan sok. Jelezte, hogy éppen emiatt a nyári szezonban a MÁV és a rendőrség közös akciójában öt pénteken keresztül nyolc Balaton-parti és velencei-tavi település átjárójában hívják fel a figyelmet a közút és a vasút kereszteződéseiben bekövetkező balesetek megelőzésére. A szóvivő beszélt arról is, hogy az utóbbi tíz évben nem történt olyan baleset vasúti átjáróban, amelyben a vasút felelősségét megállapították volna, vagyis ezek mind a közúton közlekedők, autó­sok, kerékpárosok vagy gyalogosok figyelmetlenségéből adódtak.

Megelőzhetők lennének a balesetek
Fotó: Havran Zoltán

Hozzátette, hogy nemcsak a vétkesek sérülhetnek meg, hanem a vonatokon utazók, a MÁV dolgozói, a mozdonyvezetők is, ráadásul évente ­százmilliós anyagi kárt okoznak ezek a balesetek a vasúttársaságnak.

Csibrik Csaba, a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság alosztályvezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy a KRESZ egyértelműen szabályozza, milyen módon kell megközelíteni egy vasúti átjárót. Azt is, hogy mi a teendő biztosítóberendezés hiányában és miként kell viselkedni a meglétekor. Utóbbi esetben a fehér jelzés nem a szabad utat mutatja – hangsúlyozta –, hanem csak a vasúti berendezés megfelelő működését jelzi, tehát akkor is körül kell nézni és fokozott óvatossággal kell megközelíteni az átjárót. Piros jelzésnél pedig egyértelmű, hogy meg kell állni, amíg ismét fehérre nem vált a jelző – fűzte hozzá.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.