Vitézy: Politikai oka lehet, hogy nem járnak a CAF-villamosok

A Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója azt gyanítja, politikai okok állhatnak annak hátterében, hogy még mindig nem járnak azok a CAF-villamosok, amelyeket már több mint egy éve leszállított a spanyol gyártó.

Forrás: MTI2020. 10. 12. 9:58
null
Budapest, 2020. június 10. Egy 3-as jelzésû CAF villamos és tükörképe, esõ után a kõbányai Körösi Csoma úton. MTVA/Bizományosi: Róka László *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû – különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt. Fotó: Róka László Forrás: MTVA
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vitézy Dávid hétfőn a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában emlékeztetett, hogy 26 CAF-villamost rendelt meg még az előző városvezetés, s ezek tavaly nyáron meg is érkeztek, csakhogy az azóta eltelt több mint egy év alatt sem sikerült forgalomba állítani a járműveket.

Hangsúlyozta, hogy a klimatizált, alacsony padlós CAF-villamosokkal mindenki elégedett, és soha nem érte panasz őket; az elvégzett vizsgálatok is azt támasztották alá, hogy minden műszaki követelménynek megfelelnek, és a fékkel – amelyet korábban kifogásoltak – sincs semmi baj.

Ráadásul azok az uniós források, amelyekből a villamosokat is vásárolták, az év végén lejárnak, tehát ha nem teljesítik a feltételeket, akkor elveszhetnek – figyelmeztetett.

Fotó: MTVA

Vitézy Dávid az ügyet úgy értékelte, hogy a fővárosban jelenleg felelősséghárítás és egymásra mutogatás zajlik, miközben a „legképtelenebb” érveket hozzák fel; a CAF-villamosok a „politikai túszejtés” áldozatai.

Ha a járműveket arra használnák, hogy hibát találjanak az előző városvezetés munkájában, akkor erre nem alkalmasak, mert nincs bajuk, s ugyanolyanok, mint amilyenek már régóta közlekednek Budapesten – fogalmazott a vezérigazgató.

Tarlós István nyílt levele

2019. július 8.

Én nyugalmat akarok, és megvédem a várost. Karácsony Gergely (Gyurcsány nyomán) tüntetést, „forradalmat”, szakadatlan háborúskodást ígér. Ráerőltetné a városlakókra a feszültséget. Karácsony gerillaharcról álmodik.

Szeretném azzal kezdeni, amiről szólni kellene egy főpolgármesteri kampánynak! Mit valósított meg 2010 óta a hivatalban levő városvezetés?

Tehát! Négy év munkával fejeztük be az M4-es metrót (közben több tíz milliárd forintot szereztünk vissza a városnak a korábbi rossz szerződések korrigálásával, csak az Alstomtól 36 milliár­dot szedtünk vissza); felújítottuk az M3-as szerelvényeit (az M2-es szerelvényeit is mi szereztük be egyébként); folyik az alagút és állomások 2. szakaszának kivitelezése teljes akadálymentesítéssel; megépítettük a budai fonódó villamost; jelentős mértékben kicseréltük a BKV járműállományát; megújítottuk a Margitszigetet, a Széll Kálmán teret, hat fürdőt korszerűsítettünk, bővítettünk; meghosszabbítottuk, illetve felújítottuk az 1-es és 3 -as villamosvonalakat; Mol–Bubi kerékpáros kölcsönzés; tízezer fát ültettünk; Pünkösdfürdői és Aranyhegyi patak árvízvédelmi mű kivitelezése folyik; állatkert „Holnemvolt park” elkészült, épül a Pannon park biodóm; visszaszereztük a Fővárosi Vízműveket a franciáktól; BKV teljes működési konszolidációja, az államit meghaladó mértékű béremelés a BKV-nál; a taopénzek visszaszerzése a színházaknak; a szemétdíjak eredeti szinten való visszaszerzése; a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának megalakítása; számos közterület felújítása a kerületekkel közösen a fővárosi tér-köz pályázatok keretében; a barnamezős területek feltérképezése és koncepció az újra felhasználásukra; új szmogrendelet; Duna-partok első (déli) szakasza koncepciójának elkészítése; együttműködési megállapodások az MTA-val (hozzáteszem, az MTA-val szemben most hozott parlamenti döntést én is elhamarkodottnak tartom) és a legnagyobb budapesti egyetemekkel; drogprevenciós egyeztető fórum létrehozása és működtetése; szoborállítások; nagyszabású virágültetési akciók; mégis elindult az e-jegyrendszer pilot projektje a gyakorlatban júniusban a repülőtéri buszjáraton; hosszú távú mobilitási terv elkészítése és elfogadása; taxisrendelet; hajléktalan-infrastruktúra fejlesztése; repülőtéri zajprobléma megoldása (ez utóbbi még folyamatban van); Futár utastájékoztató rendszer; Budafok-kocsiszín fejlesztésének kivitelezése; csepeli gerincút I. ütem; 35 közúti és gyalogos felüljáró felújítása; 2700 új P+R férőhely, több mint 100 kilométer kerékpárút, együttműködési megállapodás a kerékpárosokkal; jegyvásárló-automaták, több száz busz, 36 új Solaris troli; 47 új CAF villamos; házhoz menő szelektív hulladékgyűjtés; Pusztazámori Hulladékkezelő Központ II. ütem megépítése; városligeti gördeszkapark; Szent István park rózsakert; Erzsébet téri játszótér megépítése; 5 darab fitneszpark; II. János Pál pápa tér átépítése; Gellért-hegyi játszótér; Vérmező játszótér; Feneketlen-tavi játszótér fejlesztése; BKISZ 300 kilométer csatornaépítés; margitszigeti csatornázás; dél-pesti telep záportározó fejlesztés; Budapest teljes árvízvédelmi helyzetének felmérése és fejlesztési koncepciójának kialakítása; nagyszabású vízcsőrekonstrukció folyamatban; Budapest 2030 hosszú távú fejlesztési alapdokumentum, Budapest 2020 integrált településfejlesztési stratégia; Budapest területfejlesztési koncepciója; Fővárosi területfejlesztési program; Budapest integrált területi programja; tematikus fejlesztési programok; Duna menti területeink fejlesztési tanulmányterve és hasznosítási koncepciója; Budapest zöldinfrastruktúra programja; Budapest klímastratégiájának megalkotása; Szociális városrehabilitációs kézikönyv; Zöldinfrastruktúra füzetek kiadása, fővárosi településképi arculati kézikönyv; Óbudai Gázgyár tornyainak műemléki rekonstrukciója; Belvárosi plébániatemplom rekonstrukciójának támogatása; BTM Kiscelli Múzeum részleges rekonstrukciója; Integrált jásztótér Csepelen; kondipark a Margitszigeten; 100E közvetlen reptéri buszjárat létrehozása; Színházak éjszakája; Zene éjszakája; Kávéházak éjszakája; Rákóczi kert családi park Csepelen; Európa sportfővárosa év programsorozata; Városligeti Műjégpálya korszerűsítése.

A teljes nyílt levél IDE kattintva olvasható el.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.