Egyre inkább az online világában zajlik a mindennapi élet

Mi történik ma az interneten egy perc alatt? Még a járvány újbóli fellángolásának kezdetén vettek górcső alá egy átlagos szeptemberi napot. A részletekről, amelyek nagyrészt arról tanúskodnak, hogy a ma embere gyakorlatilag a világhálóra költözött a Heves megyei hírportál készített cikket.

Forrás: heol.hu - mediaworks2020. 11. 10. 11:17
Student Jenna Diop, aged 20, works in her web development class as part of professional training at the Simplon.co school specialized in digital sector in Montreuil, near Paris
A csalók kihasználják, hogy a veszélyhelyzet miatt többet ülünk a számítógépeink előtt Fotó: Philippe Wojazer Forrás: Reuters
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Heves megyei hírportálon megjelent cikk szerint a mintegy 4,5 milliárd internetfelhasználó online, digitális tevékenysége a következő években még tovább fog nőni.

Nagyon sok minden történhet egyetlen perc alatt: 2020-ban, a világot radikálisan megváltoztató járvány évében még jobban fellendül a netes forgalom, hiszen a mindennapi élet egyre több vonatkozásban – köztük a munka, oktatás, gazdaság, szórakozás – az online világba költözött.

Íme, egy szeptemberi átlagos perc történéseinek megoszlása a Visual Capitalist becslése alapján:

Mint a jól beazonosítható, jellegzetes logók melletti adatokból látható, egyetlen internetes perc alatt több mint 400 000 óra videót streamingelnek – azaz élőben közvetített videót néznek – a Netflixen, 500 órányit töltenek fel(!) a felhasználók a Youtube-ra, és közel 42 millió üzenetet osztanak meg a WhatsApp-on.

Ugyanezen internetes perc alatt az időszak másik két győztese is arat: több mint 6659 csomagot szállít le az Amazon, és statisztikai átlagban 208 333 ember vesz részt a Zoom-találkozókon.

Még mielőtt a Covid-19 bezárt üzleteket és a hagyományos kereskedelem, szolgáltatás sohasem látott bajait hozta volna el, az e-kereskedelem már virágzó iparág volt.

Pillanatnyilag a számítások szerint percenként egymillió dollárt költünk el online.

A cikk eredeti változata IDE kattintva érhető el.

Édesanyák a közösségi média használatáról: Ki mennyit posztol?

Bár a gyermeknevelés magánügy, az online közösségi média fontosságáról és hasznosságáról szülőként megoszlanak a vélemények. A TZMO Hungary édesanyákat kérdezett a témában.

Tudatos anyák

A kutatásában résztvevők többsége fiatal, 25-35 év közötti, egygyermekes anyuka, egy éven aluli gyermekkel. A válaszokból látszik, hogy módjával, okkal és okosan használják az online közösségi médiát, hiszen a válaszadók fele csupán néhány havonta posztol a gyerekről, alig 27% az, aki havonta, és elenyésző azoknak a száma, akik ennél rendszeresebben mutatják meg gyermeküket a nagyvilágnak. A tudatosság a mások által posztolt képeken is visszaköszön: a résztvevők 36%-a senkinek nem engedi, hogy a gyerekével vagy a gyerekéről posztoljon, 56%-nál pedig egyáltalán nem is jellemző, hogy a család vagy a barátok a gyerekről posztolnának, ami azért üdítő szám, mert a kölcsönös tisztelet egyre jellemzőbb az anyukák közvetlen környezetében is.

Ne lássa ország-világ

A válaszadók 75%-a tart tőle, hogy gyermeke képei illetéktelen kezekbe kerülnek. Ezt a tartózkodó álláspontot táplálhatják a közelmúltban kirobbant pedofil-botrány kapcsán napvilágra került riportok, amelyek felfedték, sokan az ismerősök Facebook profilját használják forrásnak, vagy a publikusra állított képeket egy egyszerű kereséssel letöltik. Talán ezért is van az, hogy a kutatásban résztvevők inkább a történeteket használják, és elővigyázatosságból csak Facebook vagy Instagram Story-ba töltenek fel képet gyermekükről. A történetek 24 óráig láthatók csak, és bár képernyőfotó készíthető róla, mégis valamelyest biztonságosabb alternatívának mutatkoznak az idővonalra feltöltött képekkel szemben.

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.