Második hullám: újra szárnyalnak a hazai webáruházak?

Háromszor több webáruház lett és 30%-kal nagyobb volt a látogatottság az első hullámban. Megismétlődhet a netes szárnyalás?

Forrás: MW2020. 09. 28. 12:59
null
Forrás: Pexels
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A koronavírus megjelenése Magyarországon is alapjaiban változtatta meg az életet, ennek következtében a webes forgalom sosem látott magasságokba emelkedett. A Tárhely.Eu adatai szerint az első hullám alatt (március 15. és június 30. között) 30 százalékkal nőtt az ügyfeleik látogatóinak száma, háromszor többen telepítettek webáruházat, és háromszor többen fogtak bele új weboldal készítésébe, mint 2019 azonos időszakában.

Második hullám, Black Friday, karácsony. Teljesen egyértelmű, hogy még nagyobb robbanásra is számíthatnak. Hatalmas előnyre tettek szert azok a cégek, akik már az első hullám alatt megindították vagy új alapokra helyezték online jelenlétüket.

Bár rengeteg cég köztudottan a kényszer miatt reagált a koronavírus-járványra, és fordult az internetes világ felé, sok vállalkozó az évek óta dédelgetett ötletei megvalósításába vágott bele, ami szintén forgalomfelhajtó tényező.

Sokan az első hullám alatt megkezdett komplex fejlesztéseket ráadásul csak a következő hónapokban fogják aktiválni. Nem csupán mennyiségi, minőségi javulásnak is lehetünk a szemtanúi. Aki azonban kimarad, az lemarad, és hatalmas lépéshátrányba kerül a konkurenciával szemben. De a szakemberek szerint még most sem késő megindítani a digitális transzformációt.

Új szokások rabjai lettünk a koronavírus-járvány által

Azok a dolgok, amelyeket eddig gondtalanul csináltunk – például vásárlás, edzőtermi elfoglaltságok, főzőtanfolyamokon való részvétel, vagy a barátainkkal közös programozás – azonnal múltbéli szokások lettek. A járvány hatására a hétköznapjaink átértékelődtek, kerestük és keressük a módot arra, hogy megtaláljuk a közösség érzését egy olyan időszakban, amikor a fizikai távolságtartás létfontosságú lehet.

A Viber legnépszerűbb funkciói is a mindennapi kapcsolattartás és információátadás legegyszerűbb módjaira fókuszálnak. Nem meglepő módon, a Community-kben való részvétel átlagosan 78%-kal növekedett, mindez leginkább az olyan kezdeményezéseknek köszönhetően, amelyek segítenek a járványhoz kötődő, biztonsági eljárásokkal kapcsolatos értékes információk megosztásában a Viber felhasználói bázisán belül.

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.