Nagy jövő előtt állhat ez a klasszikus játékmotor

Elterjedhet a használata az Xbox Game Studios tagjainak körében – írja az Origó.

Forrás: origo.hu2021. 03. 16. 15:54
null
Részlet egy 1990-es játékból Forrás: YouTube
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Microsoft legújabb játékipari gigafelvásárlása kapcsán eddig javarészt csak arról esett szó, hogy a Zenimax tulajdonában lévő stúdiók (például a Bethesda, az id Software vagy az Arkane) mekkora fegyvert jelenthetnek a vállalat számára a Sony PlayStation elleni küzdelemben, az Xbox Game Pass havidíjas játékbérlő szolgáltatás sikerre vitelében.

Ettől függetlenül a felvásárlásnak van egy másik érdekes aspektusa is:

a tehetséges fejlesztőkön és a népszerű szellemi tulajdonokon felül a Microsoft technológiához is hozzájutott, hiszen a Bethesda és az id Software is házon belül fejlesztett játékmotorokkal dolgoznak.

Az előbbi megoldása a Creation Engine néven fut, a The Elder Scrolls-ban és a Falloutban használatos, míg az id Tech újabban javarészt a DOOM és a Wolfenstein címeket hajtotta.

Részlet egy 1990-es játékból
Fotó: YouTube

Az Xbox-üzletág vezetője a jelek szerint inkább az utóbbihoz fűz nagy reményeket, Phil Spencer szerint a DOOM Eternalban debütált id Tech 7 a világ egyik legjobb játékmotorja, amely a jövőben komoly szerepet kaphat az Xbox Game Studios-hoz tartozó cégeknél. Persze a motort belső nézetes lövöldékhez készítették, míg az ernyőcégnél sokféle fejlesztőcsapat nagyon különböző projekteken dolgozik, de Spencer szavai alapján egyértelműen van szándék a szélesebb körű bevezetésére.

Ez nem feltétlenül hangzik rosszul, de remélhetően tanult a Frostbite játékmotor EA általi erőltetése által okozott katasztrófákból a Microsoft, többek közt a Mass Effect Andromeda és az Anthem fejlesztését is nagyban hátráltatta az igényeknek nem megfelelő technológiával való szenvedés.

Az eredeti cikket ITT érheti el.

Kiemelt kép: YouTube

Elképesztő mennyiségű memóriával jön az Asus új játékos telefonja

Azt már egy ideje megszokhattuk, hogy az Asus leginkább a csúcskategóriás készülékekre koncentrál, és a hétköznapi felhasználóknak szánt ZenFone mellett évente jelentkezik egy új kiadással, még több memóriával a kifejezetten játékosoknak tervezett ROG Phone-ból is. Most ez utóbbinak a legfrissebb verziója, a ROG Phone 5 mutatkozott, és bizony bőven akadnak olyan tulajdonságai, amivel kiemelkedik a mezőnyből – olvasható az Origón.

A kijelzője egy 6,78 hüvelykes AMOLED technológiára épülő egység, amit a legújabb Gorilla Glass Victus üveg véd, és ami nemcsak támogatja a HDR10+ tartalmak megjelenítését, de 144 Hz-es képfrissítésre képes, ami egy-két évvel ezelőtt még a csúcskategóriás PC-k világában is a csúcsot jelentette. Ennek köszönhetően nagyon sima megjelenítésre számíthatunk az olyan játékok esetében, ahol a telefonba épített hardver képes kihozni ennyi képkockát másodpercenként.

Tovább

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.