Nagyot kaszált a fekete pénteken a magyar webáruház

A webáruházi megrendelések száma 43 százalékkal nőtt Magyarországon. Az idei Black Friday idején összesen mintegy kétmilliárd forint értékű árucikk kelt el egyetlen nap alatt, ami normál időszakban több hét alatt jön össze – olvasható a Dunaújvárosi hírportálon.

Forrás: duol.hu - mediaworks2020. 11. 16. 21:07
null
Forrás: Pexels
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A járványhelyzet miatt idén a slágertermékek toplistája is jócskán átalakult, idén a napi használati cikkek voltak a legkelendőbbek. A webáruház magyar vásárlóinak esetében 40 ezer forint körül alakult az idei kosárérték, ami mintegy harmadával magasabb a 2019-es értéknél.

A cég teljes árbevétele a november 13-ai fekete pénteken a hét külföldi webáruházának fekete pénteki forgalmával együtt 35 százalékkal volt magasabb a tavalyinál. Összesen mintegy kétmilliárd forint értékű árucikk kelt el egyetlen nap alatt, ami normál időszakban több hét alatt jön össze.

A legtöbb vásárló Budapestről, Debrecenből, Szegedről és Miskolcról kereste fel a webáruházat. Idén Nógrád megyében (+115 százalék), és Tolna megyében (+92 százalék), illetve Hajdú-Bihar megyében (+87 százalék) hozta a legnagyobb növekedést a rendelések összértékében az idei Black Friday. A külföldi országok közül az Extreme Digital bolgár, horvát és osztrák webáruházai generálták a legnagyobb forgalmat, a német webshop viszont a magas, nagyjából 120 ezer forintnak megfelelő átlagos kosárértékkel tűnt ki.

Járvány alatt más a sláger

A hazai vásárlók a rendelések harmadát fizették ki online, és meglepő módon a szokásosnál nagyobb arányban (62 százalék) érkeztek érdeklődők a webáruházba számítógépről – vélhetően azért, mert sokan már most is home office-ból dolgoztak. Az, hogy a három legnépszerűbb fekete pénteki termék itthon egy Black&Decker fúró-csavarozó gép, egy Nespresso kapszulás kávéfőző, illetve az 50 darabos, eldobható szájmaszk volt, jól szemlélteti, hogy a járványhelyzetben eltérő árucikkeket kerestek a magyar vásárlók.

Fotó: Pexels

A legnépszerűbb termékkategóriák listája is átrendeződött a pandémia miatt: a legnagyobb értékben napi használati cikkeket, szerszámokat és játékokat vásároltak a magyar vásárlók. A mobiltelefon annak ellenére csak a negyedik lett, hogy több kurrens iPhone modell, és középkategóriás androidos készülék volt elérhető – ezek közül a Samsung A-széria és a Xiaomi Redmi modellei voltak a legkelendőbbek.

A 2020-as Black Friday top 10 termékkategóriája:

● napi használati cikk (FMCG)

● szerszámgép

● játék

● mobiltelefon

● mobiltelefon kiegészítő

● szépségápolás

● konyhai kisgép

● televízió

● barkácstermék

● fej-, és fülhallgató

A bolti átvételt a rövid, 5 napos határidő miatt két százalékkal többen választották idén a kiszállításnál (49 százalék), amely kompakt méretű termék esetén idén már easybox csomagautomatába is lehetséges (1-8 napon belül), míg a nagyméretűek legfeljebb 10 napon belül jutnak el a vásárlóhoz.

Az eredeti cikk IDE kattintva tekinthető meg.

Ilyen karácsonyi költekezésre számíthatunk idén

Az Árukereső.hu és a GKI Digital immár hatodik éve készít közös karácsonyi kutatást, amely az ünnepi időszakra való felkészülésről, az ajándékvásárlási tervekről kérdezi meg az internetező felnőtt lakosságot. A járvány egyik legnyilvánvalóbb hatásaként 2020-ban kevesebb embernek tervezünk ajándékot adni karácsony alkalmából. A tágabb rokonság, ismerősök, munkatársak esetében az ajándékozás elmaradását a földrajzi távolsággal és a járvány második hullámával indokolták, mivel nem biztosak abban, hogy az ünnepek során személyesen is tudnak majd találkozni. Emiatt míg tavaly átlagosan nyolc ember részére készültünk kisebb-nagyobb meglepetéssel, idén csupán a legszűkebb családra és a közeli barátokra, vagyis öt-hat főre korlátozódik ez a lista.

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.