Örökre megváltozhat a tankolás, hála ennek a találmánynak

Egy szabadalmi bejegyzés szerint a Toyota olyan üzemanyagtöltő-drónokon dolgozik, amelyek tetszőleges energiahordozóval tudnák feltölteni a járműveket – akár emberi beavatkozás nélkül – írja cikkében az Origó.

Forrás: origo.hu2020. 11. 20. 16:54
null
Erre a mozdulatra sem lenne már szükség többé Forrás: Pexels
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Toyota elképzelései szerint ahelyett, hogy az autók menjenek az energiahordozóhoz, az üzemanyagot kellene közvetlenül a fogyasztóhoz vinni. Erre az elképzelésre egy szabadalmat is kidolgoztak, ami szerint megváltoztathatják a tankolás jelenlegi módját.

A találmány egy robotvezérelt tartálykocsi, amely hívásra érkezik, műholdas helymeghatározás segítségével megkeresi autónkat, majd feltölti azt a kívánt típusú (elektromos áram, gázolaj, benzin, hidrogén, autógáz stb.) és mennyiségű üzemanyaggal.

A szabadalom egy lehetséges okostelefonos kezelőfelületet is bemutat, de ugyanúgy elképzelhető az is, hogy az autó saját maga riasztja a szolgálatot, ha fogytán az üzemanyag.

Erre a mozdulatra sem lenne már szükség többé
Fotó: Pexels

A töltőpisztoly- vagy kábel csatlakoztatása a rajzok alapján akár automatikusan is történhet, bár ez az autók nagyfokú szabványosítását tenné szükségessé.

A szabadalom nem részletezi, hogy a tankolás menet közben vagy álló helyzetben menne végbe – valószínű, hogy az utóbbi, hiszen az üzemanyagszállító drónt így nem kell nagy sebességre képes hajtási- és vezérlőrendszerrel, valamint futóművel felszerelni.

Az eredeti cikket IDE KATTINTVA érheti el.

A gyár szerint az X-Bow GTX az eddigi leggyönyörűbb KTM

Pályanapokra illetve bizonyos versenyautónak ajánlja a KTM az X-Bow legújabb változatát, amelyet még februárban jelentettek be, de csak mostanra készültek el a fejlesztéssel. A GTX-nél a karbon vázszerkezetet egy FIA-jóváhagyással rendelkező bukókerettel kombinálják, homológ Recaro kagylóülést kap a vezető, szintén homológ hatpontos Schroth biztonsági övvel együtt. Tág tartományban állítható a hasított bőr karimával rendelkező kormánykerék, amellyel együtt mozog a digitális műszeregység is, a pedálok helyzete is állítható.

A normál X-Bow-val ellentétben itt nem a hidraulikus, hanem elektromos a kormányszervo, ez egyfelől könnyebb, másfelől állítható a rásegítés mértéke is. A saját tömeg mindössze 1048 kg, az Audi Sport mérnökei által felkészített 2,5 literes, öthengeres turbómotor teljesítménye végül 530 lóerő lett, a maximális nyomaték 650 Nm. A homológ 120 literes benzintankkal különösen nagy távolságot tud megtenni a KTM X-Bow GTX két tankolás (boxkiállás) között.

Tovább

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.