Rekordmennyiségű adatot használtunk 2020-ban

A korábbi évekhez hasonlóan az SMS 2020-ban is veszített népszerűségéből. A hanghívások gyakoriságában 2020-ban minimális, 2 százalékos csökkenés volt – olvasható a bama.hu oldalán.

Forrás: bama.hu - mediaworks2021. 01. 09. 10:40
null
A bezártság és a homeoffice jelentősen megnövelte a mobileszközökön fogyasztott adatmennyiséget Forrás: unsplash
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tavaly a távoli munkavégzés és otthoni tanulás miatt a telekommunikációs infrastruktúrának minden korábbinál fontosabb szerep jutott – közölte a szolgáltató az MTI érdeklődésére pénteken. December második hetében mobilinterneteztek a legtöbbet az ügyfelek, amikor a korábbi év legforgalmasabb heténél 63 százalékkal több adatot használtak. A karácsonyi időszakban is több adat fogyott: a 2019-es 764 millió megabájtnál (MB) több mint másfélszer annyit, majdnem 1,2 milliárd MB-ot mobilneteztek a Vodafone ügyfelei.

A növekvő tendencia a karácsonyi időszakot követően, az ünnepek között, illetve az év utolsó napján is folytatódott: a 2019-es 500 millió MB adatfogyasztással szemben 2020-ban több mint másfélszer annyit, 794 millió MB adatot fogyasztottak az ügyfelek, ez részben a videós tartalomfogyasztás iránti igény emelkedésével és az otthon töltött szilveszterrel indokolható a Vodafone szerint.

Kitértek arra: a korábbi évekhez hasonlóan az SMS 2020-ban is veszített népszerűségéből, 18 százalékkal kevesebbet küldtek belőle az ügyfelek, elsősorban a csevegőalkalmazások egyre szélesebb körű elterjedése miatt.

A bezártság és a homeoffice jelentősen megnövelte a mobileszközökön fogyasztott adatmennyiséget
Fotó: unsplash

A hanghívások gyakoriságában 2020-ban minimális, 2 százalékos csökkenés volt, ugyanakkor a hívások hossza folyamatosan nő, 2020-ban 14 százalékkal nőtt a hívások időtartama 2019-hez képest. Ez egyrészt annak tudható be a Vodafone szerint, hogy a tavalyi évben, a veszélyhelyzet alatt sokan csak telefonhívásokkal tudták tartani a kapcsolatot szeretteikkel, másrészt a különböző korlátlan díjcsomagokkal a hosszú telefonbeszélgetések is mindenki számára elérhetővé váltak – írták.

Az MTI érdeklődésére korábban a Telenor és a Magyar Telekom is azt közölte, hogy jelentős forgalomnövekedést mértek hálózataikon szilveszterkor és újév napján.

A teljes cikk ITT olvasható tovább.

Egyre többen csak a mobilon interneteznek

Hatból öt ember hozzáfér az internethez valamilyen formában az otthonában, vagyis a népességnek mintegy 16 százaléka nem fizet elő a világháló elérésére – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság piackutatásából. A középiskolás korú és a felnőtt népesség háromnegyedének van vezetékes internete otthon, kétharmadának pedig mobilinternet-előfizetése a telefonján.

A népesség megközelítőleg hatvan százaléka mindkettőre előfizet, bő egynegyedük viszont csak egyféle hozzáférést vásárolt: minden tizedik ember csak telefonos mobilinternetet, majdnem minden ötödik pedig csak vezetékes internetet használ. Minden hatodik embernek semmilyen internetes hozzáférése nincs otthon.

A teljes cikk ITT érhető el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.