Bár a gyermeknevelés magánügy, a közösségi média fontosságáról és hasznosságáról szülőként megoszlanak a vélemények. A TZMO Hungary édesanyákat kérdezett a témában.
Mégis, miért remeg Magyar Péter keze-lába, ha szónokol?
Bár a gyermeknevelés magánügy, a közösségi média fontosságáról és hasznosságáról szülőként megoszlanak a vélemények. A TZMO Hungary édesanyákat kérdezett a témában.
A kutatásában résztvevők többsége fiatal, 25-35 év közötti, egygyermekes anyuka, egy éven aluli gyermekkel. A válaszokból látszik, hogy módjával, okkal és okosan használják a közösségi médiát, hiszen
a válaszadók fele csupán néhány havonta posztol a gyerekről,
alig 27% az, aki havonta, és elenyésző azoknak a száma, akik ennél rendszeresebben mutatják meg gyermeküket a nagyvilágnak.
A tudatosság a mások által posztolt képeken is visszaköszön: a résztvevők 36%-a senkinek nem engedi, hogy a gyerekével vagy a gyerekéről posztoljon, 56%-nál pedig egyáltalán nem is jellemző, hogy a család vagy a barátok a gyerekről posztolnának, ami azért üdítő szám, mert a kölcsönös tisztelet egyre jellemzőbb az anyukák közvetlen környezetében is.
A válaszadók 75%-a tart tőle, hogy gyermeke képei illetéktelen kezekbe kerülnek. Ezt a tartózkodó álláspontot táplálhatják
a közelmúltban kirobbant pedofil-botrány kapcsán napvilágra került riportok,
amelyek felfedték, sokan az ismerősök Facebook profilját használják forrásnak, vagy a publikusra állított képeket egy egyszerű kereséssel letöltik. Talán ezért is van az, hogy a kutatásban résztvevők inkább a történeteket használják, és elővigyázatosságból csak Facebook vagy Instagram Story-ba töltenek fel képet gyermekükről. A történetek 24 óráig láthatók csak, és bár képernyőfotó készíthető róla, mégis valamelyest biztonságosabb alternatívának mutatkoznak az idővonalra feltöltött képekkel szemben.
A válaszokból az is kiderül, hogy a döntő többségnél látszik a gyerek arca, viszont az anyukák odafigyelnek az egyéb tényezőkre. A résztvevők közel 90%-a gondosan odafigyel arra, hogy a gyermek minden fotón felöltözve szerepeljen, teljes ruházatban, sőt, arra is ügyelnek a szülők, hogy a baba ne szerepeljen kompromittáló vagy félreérthető pózokban, és lehetőség szerint más szülő gyereke se szerepeljen a képen.
A posztoláson kívül az édesanyák másik dilemmája az a rengeteg információ, amelyet az interneten találhatnak gyereknevelés és babás témák kapcsán.
Mindenkinek van egy tuti tippje és mindenki jobban tudja – tudni véli –, mi a legjobb a gyereknek.
Bár a babás-mamás csoportok és fórumok látszólag pörögnek, a válaszadók mindössze negyede az, aki aktív felhasználója az ilyen online közösségeknek. Azok a válaszadók azonban, akik aktívak, nagyon hasznosnak találják ezeket a csoportokat, és sok segítséget kaptak már innen.
Az influenszerek virágkorában a celebanyukák is nagyon hasítanak, mégis, a kutatásban résztvevők nagy többsége (70%) nem követ híres mamikat egyetlen közösségi csatornán sem.
A közösségi média által gyakorolt nyomás kapcsán az anyukák nagyjából egy véleményen vannak: 75%-uk gondolja úgy, hogy nem rosszabb anyuka, mint Facebookon vagy Instagramon látott anyatársai.
Mégis, miért remeg Magyar Péter keze-lába, ha szónokol?
Kiderült, hogy mikor térhet vissza az Uber Budapestre
Mindenkiben Angelina Jolie-t keresi Brad Pitt? Barátnője pont úgy néz ki, mint a színésznő
Ennél az agyzsibbasztó szellemi igénytelenségnél még Magyar Péter is jobb – ez a helyzet, sajnálom
"Ki fog látszani a s*nám" - Kiakadtak a túl szexi ruha miatt az olimpikonok
Betiltotta és elképesztő vádakat fogalmazott meg a kerületi polgármester Orbánék konferenciájáról + videó
Véres orosz megtorlás indul Ukrajnában
Címlapsztori: Megnyitotta kapuit a várva várt Alba Aréna
Óriási sportélmény és show lesz a kanadai hokiválogatott budapesti meccse - videó
Káposztás kofta, sült szeretetgolyók fűszeres paradicsommártásban -receptvideó (hirdetés)
Levillogta a rendőrt az éjszaka közepén az érdi édesapa és nagyon jó oka volt rá
Az adatvédelmi biztos szerint Magyar Péterék jogszerűtlenül járhattak el
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.