Megugrott a hazai túrázók kedve az elmúlt évben

Soha nem látott mértékben nőtt a kéktúrázó kedv 2020-ban. Több mint másfélszer annyi kéktúrás igazolófüzetet vettek a túrázók 2020-ban, mint az azt megelőző évben – írja a Hajdú-Bihar megyei hírportál, a haon.hu.

Forrás: MW2021. 01. 18. 14:52
null
Soha nem látott mértékben nőtt a kéktúrázó kedv 2020-ban Forrás: Jászai Csaba/MTI/MTVA
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Húszezernél is több új túrázó indult el tavaly a legendás Országos Kéktúrán, a Rockenbauer Pál Dél-Dunántúli Kéktúra útjait háromezer-kétszáz, az Alföldi Kéktúra túraösvényeit több mint kétezer frissen nekiinduló természetjáró kezdte el taposni 2020-ban. Mindhárom kéktúrarész esetében ez rekordnak számít, az Országos Kéktúrán 168 százalékos emelkedést jelent 2019-hez képest. Összességében az országban már 150000 felett van azon túrázók száma, akik a kék sávval jelzett túraútvonalat a kéktúra igazolófüzetet használva járják.

Soha nem látott mértékben nőtt a kéktúrázó kedv 2020-ban
Fotó: Jászai Csaba/MTI/MTVA

A kéktúrák 2020-as teljesítői is magas számot mutatnak: az 1171,8 km hosszú Országos Kéktúrát 387 túrázó teljesítette, az 541 km-es Rockenbauer Pál Dél-dunántúli Kéktúrát 136-an, míg a 869 km hosszú Alföldi Kéktúrát 89-en járták végig. A 2020-as igazolt teljesítéssel rendelkező túrázók összességében 604 ezer kilométert gyalogoltak Magyarországon.

A koronavírus miatti bezártságérzet a hazai lakosság kirándulási vágyát és természeti látnivalók iránti érdeklődését sokszorosára növelte, természetjáró célpontok látogatottsága ugrásszerűen emelkedett, több közülük már-már zsúfolt úti céllá vált. Ugyanakkor olyanok is útnak indultak, akik a járvány előtt ritkán tették ezt.

A legkedveltebb turista útvonal továbbra is az Országos Kéktúra, melynek karbantartója és üzemeltetője a Magyar Természetjáró Szövetség.

Az eredeti cikket IDE kattintva olvashatják!

Ezért vonják vissza a BAHART vitorláskikötőinek bérbeadását

Visszavonják a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) vitorláskikötőinek üzemeltetésére kiírt pályázatot, vagyis a kikötőlánc továbbra is a BAHART-nál marad. A hajózási cég májusban elfogadott újjászervezési tervének egyik fontos része volt a vitorláskikötő-hálózat üzemeltetési szerződés keretében történő használatba adása. A tervek szerint ebből biztos bevétele származott volna. De miért változott az elképzelés?

Tovább...

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.