A vasút veheti le a terhet a közutakról

A következő 10-15 évben az uniós célokkal összhangban a vasút áll majd a hazai közlekedés-fejlesztés középpontjában.

Magyar Nemzet
Forrás: MTI2021. 09. 12. 18:17
Departing Ceremony Of The Connecting Europe Express In Lisbon
1337895024 Fotó: Horacio Villalobos
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A következő 10-15 évben az uniós célokkal összhangban a vasút áll majd a hazai közlekedésfejlesztés középpontjában – mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára szombaton a soproni vasútállomáson abból az alkalomból, hogy – amint azt beharangozta lapunk is – hazánkban elsőként Sopronban állt meg a vasút európai éve apropóján a kontinenst átszelő Európa expressz. Szerencsés egybeesés, hogy a hazai vasúti közlekedés 175. évfordulóját ünnepeljük az idén.

Mosóczi László a távirati iroda szerint kiemelte, hogy míg a XIX. század közepén a vasút a szekér alternatívája volt, ma a környezetbarát közlekedésé, mert a kibocsátott káros anyag 25 százalékáért a közlekedés a felelős.

– A kormány stratégiai célja a közösségi közlekedés versenyképességének növelése az autózással szemben. Az ITM intézkedéseivel a helyközi közlekedés gerincét adó vasúthálózatok előnyét, elsőbbségét szeretnénk érvényre juttatni, amelynek érdekében a nemzetközi kapcsolatok minőségét és a hazai hálózatok átjárhatóságát is javítani kell. A magyar vasútprogram kiemelt céljai közé tartozik a nagy sebességű kapcsolat megteremtése a környező országok fővárosaival, hogy hazánk földrajzi adottságaival élve Közép-Európa teherszállítási, logisztikai és elosztóközpontjává váljon – részletezte az államtitkár.

Hozzátette: megkezdődött a Budapest–Belgrád vasútvonal hazai szakasza kapacitásbővítésének tervezése. A szükséges források rendelkezésre állnak, a Soroksár és Kelebia közötti szakasz rekonstrukciója 2025-re elkészül.

Mosóczi László szólt arról is, hogy a következő évtizedben kiépülő Budapest–Varsó gyorsvasút a visegrádi országok fővárosait kapcsolja össze és egy ausztriai leágazással a nyugat-európai nagy sebességű vasúti hálózatba is beköti a térséget. Tervben van a budapesti repülőtéri vasút és a Budapest–Kolozsvár gyorsvasút megvalósítása is.

Az eseményen Ines Ayala Sender, a Rajna–Duna törzshálózati korridor európai koordinátora azt emelte ki, hogy Magyarország kivételes helyzetben van, mert jól kapcsolódik Európa vasúti hálózatához, három európai uniós vasúti folyosóval is összeköttetésben van.

Borítókép: az Európa expressz indulása Lisszabonból. Fotó: Horacio Villalobos

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.