Befutott a Keletibe Európa zöldvonata

Az Európa nagy városait összekötő expresszvonat a környezetbarát és fenntartható vasút népszerűsítését és térnyerését szolgálja.

Horváth Éva
2021. 09. 19. 21:26
20210919 budapest keleti pu cee vonat erkezese havran zoltan magyar nemzet Fotó: Havran Zoltán
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megérkezett a budapesti Keleti pályaudvarra tegnap a Vasút európai éve programsorozatban elindított Connecting Europe Express. Az Európát összekötő expresszvonat a környezetbarát és fenntartható vasút népszerűsítését és térnyerését szolgálja, valamint közös platformot ad annak megvitatására, miként tehető a vasút a legvonzóbb közlekedési móddá az utasoknak és a vállalkozásoknak egyaránt – adta hírül a MÁV–Volán-csoport.

A különleges járat szeptember 2-án indult Lisszabonból, és öthetes útja során több mint száz városban áll meg. Budapestről Kassa felé veszi az irányt, majd az egész Európán átívelő, több mint egy hónapos útja végén október 7-én érkezik meg Párizsba.

A Connecting Europe Express útjához a vasúti kocsikat különböző európai vasúttársaságok biztosították, amelyhez a nemzeti vasúttársaság is csatlakozhatott. 

A vonaton vándorkiállításnak ad otthont a MÁV-Start átalakított CAF poggyászkocsija, amelyen bemutatják a vasúti utazás élményét javító technológiákat és innovációt, valamint szemléltetik, hogy miként támogatja az Európai Unió az infrastrukturális projekteket.

Budapest után Kassa a következő állomás, majd a több mint egy hónapos útja végén a szimbolikus jármű október 7-én érkezik meg Párizsba    Fotó: Havran Zoltán

A Connecting Europe Express budapesti érkezésének tiszteletére szervezett sajtóeseményen Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára kijelentette: a magyar kormány a közösségi közlekedés versenyképességét elsősorban a környezetkímélő vasút térnyerésének támogatásával növeli. Az innovációs tárca fontos feladata, hogy 2030-ra teljeskörűen kiépítse a korszerű és átjárható hazai vasúti törzshálózatot.

Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója hozzáfűzte: 2050-ig 700 kilométer vasúti pályát kell villamosítani ahhoz, hogy a klímacélt el tudjuk érni. 2030-ig ehhez csaknem 800 darab új vasúti jármű beszerzése szükséges. 

A járműfejlesztések ennek szellemében jelentősek: a megrendelt negyven KISS emeletes motorvonatból tizennégy már forgalomba állt a legforgalmasabb elővárosi ceglédi és váci vonalunkon, és a jelenlegi ütemezés szerint 2022 végéig a teljes, negyvendarabos flotta közlekedhet már az agglomerációban. A kilencvendarabos szériából ötvenöt saját gyártású IC+ kocsi járja az országot, és zajlik az első osztályú IC+ kocsi gyártása. Az első vasútvillamosok (tramtrain) a jelenleg zajló tesztek sikerességétől függően a tervek szerint november és karácsony között elindulhatnak Hódmezővásárhely és Szeged között. Folyamatban van 115 darab villanymozdony beszerzése is. 
 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.