Kampány indult a vadhúsfogyasztás ösztönzésére

Egy kilogramm a vadhúsfogyasztás uniós átlaga, miközben a hazai mindössze 35-40 dekagramm.

Magyar Nemzet
2021. 09. 04. 17:55
Vaddisznók
Gyermely, 2011. június 28. Egy malacos kocákból és süldőkből álló vaddisznó konda kocog át a Pilisi Parkerdő Zrt. Gyarmatpusztai Erdészete egyik vadföldjén. A felvétel 2011. június 26-án készült. MTI Fotó: Kovács Attila Fotó: MTI/Kovács Attila
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Terítéken a vadhúsok – Ízvadászatra fel! szlogennel egy  hónapos kampányt indított az Agrármarkering Centrum a vadhúsfogyasztás ösztönzésére.

A kampány szombati sajtótájékoztatóján, a Pákozdi Pagonyban rendezett 14. Nemzetközi Vadgasztronómiai Fesztiválon Kovács Zoltán, a 2021-es „Egy a természettel" Vadászati és Természeti Világkiállítás lebonyolításáért felelős kormánybiztos kiemelte: a világkiállítás és az odavezető út kiváló alkalom a vadhús népszerűsítésére − idézte a távirati iroda. A világkiállításon is támogatják a folyamatot, a hazai vadhúsforgalmazók ott lesznek a Hungexpo területén, a gasztropasszázson pedig a legkülönbözőbb formában lehet majd vadhúst fogyasztani, továbbá az OMÉK (Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár) is része lesz a világkiállításnak, fókuszban a vadhússal, annak feldolgozásával és fogyasztásával.

Megjegyezte, hogy egy kilogramm a vadhúsfogyasztás uniós átlaga, miközben a hazai mindössze 35-40 dekagramm, holott sok tízmilliárdos pozitívumot jelenthetne a gazdaságnak, ha ez az adat megduplázódna.

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője hangsúlyozta, hogy a hazai erdők tele vannak vaddal, mégis baromfiból több mint 30 kilogrammot fogyasztanak évente a magyarok, több mint százszorosát a vadhúsénak, és ezen változtatni kell. Fontosnak nevezte, hogy a feldolgozott vadhús vásárlásával azokat a magyar vállalkozásokat is segítik a vásárlók, akik a feldolgozóiparban tevékenykednek. Megjegyezte, hogy a kampány szeptember 30-ig tart, és ezen időszak alatt tévében, rádióban, nyomtatott és elektronikus újságokban is lesznek sajtómegjelenések, továbbá az OMÉK-on vadhúst fognak kóstoltatni.

Zambó Péter, az Agrárminisztérium erdőkért felelős államtitkára közölte, hogy évente tízezer tonna vadhús termelődik Magyarországon, mégis csekély a hazai vadhúsfogyasztás. Jelezte, a minisztérium kiemelt feladatának tekinti, hogy a vadhúsételek a magyar családok asztalára kerüljenek, hiszen bioélelmiszer, egészséges, biztonságos, fenntartható módon keletkezik, és nem jár olyan környezetterheléssel, mint más hústermékek előállítása.

Majoros Gábor, a Vadex Mezőföldi Zrt. vezérigazgatója arról beszélt, hogy a korábbi évtizedekben a magyar vadhús 85-90 százalékát exportálták, a hazai piac kismértékben részesült a prémium termékekből.

Ezen szeretnének változtatni, ezért olyan termékekre fókuszálnak, amelyek tovább feldolgozottak, enyhe fűszerezésű, félkész és késztermékek, így nem kell nagy szakmai tudás az elkészítésükhöz. Megemlítette, hogy ezek kiskereskedelmi értékesítése elkezdődött, bevezetésüket az AMC kampánya is segíti.

 

Borítókép: Vaddisznókonda kocog át a Pilisi Parkerdő Zrt. Gyarmatpusztai Erdészete egyik vadföldjén. Fotó: MTI/Kovács Attila

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.