A családon is múlik az anyagi tudatosság

Magyar Nemzet
2019. 06. 03. 16:58
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Számos sztereotípia övezi a férfi és női pénzkezelési szokásokat Magyarországon. Ezek szerint a nők általában költekeznek, ha rossz a kedvük vagy unatkoznak, a férfiak pedig általában nem szeretnek vásárolni. A Statista felmérése szerint ez éppen fordítva van: kiderült, hogy a férfiak többször döntenek ösztönösen és gyorsan a pénzkiadásról, míg a nők körüljárják a kérdést és a legjobb ajánlat mellett teszik le a voksukat. A nemzetközi kutatás arra is kitért, hogy a napi bevásárlásokat jellemzően inkább a nők intézik, a nagyobb horderejű dolgok megvásárlásában, mint az autó, az ingatlan vagy épp a biztosítási és pénzügyi szolgáltatások, elektronikai termékek, inkább a férfiak döntenek.

– Abban, hogy gyermekeink felnőttként tudatosan hozzák meg a döntései­ket, fontos szerepe van annak, hogy akár már kiskortól kezdve ismerkedjenek a pénz világával. Érdemes minél több, a családot érintő pénzügyi kérdésbe játékosan bevonni őket – tanácsolja Horváth Magyary Nóra, a K&H kommunikációs ügyvezető igazgatója.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.