A digitalizáció új készségeket kíván

Húsz éven belül a digitalizáció következtében világszerte akár 380 millió embernek, köztük a magyar munkavállalók mintegy felének kell majd pályát módosítania, ezzel párhuzamosan egyre értékesebbé válik majd a kreativitás, a konstruktivitás és az együttműködési készség — hangzott el a Magyar Telekom innovációs rendezvénysorozatán, a Most fórumon. A Mesterséges intelligencia — intelligens mesterségek elnevezésű kerek­asztal-beszélgetésen a résztvevők a munkaerőpiac és a digitalizáció kapcsolatát járták körbe.

Magyar Nemzet
2019. 03. 25. 16:48
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár a Világgazdasági Fórum friss tanulmánya szerint a digitalizáció következtében 2022-ig nagyjából 75 millió munkahely szűnik meg világszerte, közben ugyanez a folyamat 130 mil­liót is meghaladó új munkahelyet hozhat létre. – A technikai fejlődés folyamatosan új szakmákat szül, egyes felmérések szerint ezen szakmák egy részét ma még nem is ismerjük – mondta a Magyar Telekom Most fórumának kerekasztal-beszélgetésén Friedl Zsuzsanna.

A Telekom HR-vezetője szerint a XXI. század digitális világában a humán faktor lesz az egyik legfontosabb tényező, vagyis felértékelődnek azok a képességek, amelyek meghatározzák, hogy egy munkavállaló mennyire tud beilleszkedni a munkahelyén, mennyire motiválható, mennyire kreatív. Utóbbi készség kulcsfontosságú: az új utakat megtaláló, konstruktív, fejlesztő gondolkodás várhatóan minden eddiginél nagyobb teret kap majd a gazdasági életben.

Azok az együttműködést, közös alkotómunkát segítő személyiségjegyek, kompetenciák, amelyekkel a gépi intelligencia nem rendelkezhet, sok területen már ma is fontosabbak, mint a különböző papírokkal igazolt szakmai végzettség. – A gyakorlat a képességalapú toborzás felé mutat: egyre több munkáltató kompetenciá­kat keres, azt nézi, hogy a jelentkező képes-e alkalmazkodni a környezetéhez és meg tudja-e tanulni azt, ami a munkája lesz – mondta az Y és Z generációs fiatalok elhelyezkedését segítő álláshirdetési portál, a Zyntern társalapítója, Megyeri Mirtill.

A Profession.hu üzletfejlesztési vezetője, Tüzes Imre szerint a mai turbulens munkaerőpiacon sem lehetetlen megtalálni a megfelelő kollégákat, de ehhez a kiválasztás során egyre inkább az adatalapú döntéshozatalra kell helyezni a hangsúlyt. A cégek eredményes toborzását segíti a Neticle is, amely szinte valós időben képes monitorozni, hogy a közösségi médiában milyen reakciókat vált ki egy-egy vállalat vagy márkanév. – Nemcsak azt lehet mérni, mit mondanak az internetezők egy adott cég szolgáltatásáról, de azt is, mit gondolnak a cégről mint munkáltatóról – fejtette ki Szekeres Péter, a Neticle ügyvezetője.

A Telekom idén indította el a Most fórum névű rendezvénysorozatát, amelynek küldetése, hogy feltérképezze a digitalizáció terjedésének útjait, megmutassa, hogy életünk kiemelt területein milyen változásokat hoz a technológiai innováció. A következő kerekasztal-beszélgetés a digitalizáció kulturális életre gyakorolt hatását járja körbe április 24-én.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.