A kisebb vállalkozásokra épít az exportstratégia

Elkészült az a hosszú távú exportstratégia, amelynek egyik fő célkitűzése, hogy 2030-ra a hazai kis- és középvállalkozások részaránya ötven százalékra emelkedjen a teljes hazai kivitelből. A kicsik lehetőségeit helyi programok is segítik, a jövő héten három hazai városban ismerkedhetnek a cégek az olasz piaci lehetőségekkel.

Magyar Nemzet
2019. 04. 20. 16:42
null
Olasz piaci lehetőségeket mutatnak be több városban Fotó: MTI/Krizsán Csaba
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megjelent a Külgazdasági és Külügyminisztérium 2030-ig szóló, márciusban elfogadott Nemzeti exportstratégiájának kivonata, az exporttámogatási eszközrendszer fejlesztési irányait kijelölő dokumentum a világgazdasági környezet változásával indokolja a tervezett intézkedéseket – írja az MTI.

A csomag kidolgozásakor figyelembe vették a globális keresleti és kínálati viszonyok várható alakulását és a technológiai irányokat, és kiemelt hangsúlyt kapott az exportképes belföldi kínálat, csakúgy, mint az ágazatok stratégiái, valamint a gazdaságfejlesztés legfőbb irányai is.

A hosszú távú stratégia számos versenyképességi intézkedést sürget, mivel továbbra is gondot okoz, hogy hazánkban kevés az exportképes magyar tulajdonú cég. A kormányzati terv a kis- és közepes vállalkozások exportrészesedését ötven százalékra emelné 2030-ra, támogatná a kapcsolódásukat a globális értékláncokhoz, bővítené a magyar kivitelt EU-n kívüli piacokra, és a térség leghatékonyabb exportfinanszírozási rendszerét hozná létre.

Olasz piaci lehetőségeket mutatnak be több városban
Fotó: MTI/Krizsán Csaba

A stratégia elsősorban az egészség-, az élelmiszer- és építésgazdaságra, a vízgazdálkodásra, valamint az ezekhez kapcsolódó technológiai megoldásokra támaszkodik, a kormányzati intézkedések közül pedig kiemelték többek között a külföldi befektetések ösztönzését, a segélyhitelezési politikát, a beszállítói láncok fejlesztését, az exportengedélyek felgyorsítását, valamint mintatermékek és mintafarmok létrehozását is.

Az exportbővítés új eszközeit a következő hónapokban dolgozza ki a Külgazdasági és Külügyminisztérium az érintett tárcákkal, az állami szervezetekkel és az ágazati szereplőkkel együttműködve.

Szintén a magyar kis- és középvállalkozásoknak jelent lehetőséget, hogy jövő héten három magyarországi városban – Győrben, Kaposváron és Veszprémben – szervez az olaszországi piaci lehetőségekről exportfejlesztési körbemutatót a milánói főkonzulátus. Csiszár Jenő milánói főkonzul ezzel kapcsolatban azt közölte, nem pusztán befektetésösztönző kezdeményezésről van szó, céljuk az olaszországi piaci környezet megismertetése, gyakorlati útbaigazítással a vállalkozók számára.

A prezentációk­kal hatékony, általános ösztönzést és célzott segítséget kívánnak nyújtani az olasz piacra egyébként is törekvő, vagy már meglévő együttműködéssel bíró, de fejleszteni és bővülni kívánó magyar cégeknek. A találkozókat a három nyugat-magyarországi város kereskedelmi és iparkamarájával együttműködésben rendezik, amelyekkel a milánói főkonzulátus rendszeres szakmai kapcsolatban áll a tagvállalataik, valamint az olasz partnerek export­célú kéréseivel kapcsolatos szolgáltatások és segítségnyújtás terén. Jelenleg Olaszország öt százalékát adja a teljes magyar külkereskedelmi termékforgalomnak.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.