A vártnál nagyobb az UniCredit negyedéves nyeresége

Bár a bevételei csökkentek, a vártnál nagyobb nyereséget ért el a második negyedévben az UniCredit.

Munkatársunktól
Forrás: MTI2020. 08. 06. 10:22
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Felülmúlta az elemzői várakozásokat az UniCredit bank második negyedéves nyeresége. Míg a piacon átlagosan 347 millió eurós negyedéves nyereségről alakult ki konszenzus az elemzők körében, addig a tényadatok azt mutatják, hogy a milánói székhelyű bank a második negyedévben 420 millió euró nyereséget ért el, szemben az első negyedévi 2,706 milliárd eurós veszteséggel. Éves összehasonlításban már nem ennyire jó a helyzet: a második negyedévi nyereség 77,4 százalékkal marad el a 2019 második negyedévi 1,853 milliárd eurós nyereségtől.

Az UniCredit az idei második negyedévben 4,170 milliárd euró bevételt ért el, 4,8 százalékkal kisebbet az első negyedévi 4,378 milliárd eurónál és 7,7 százalékkal alacsonyabbat a 2019 második negyedévi 4,518 milliárd eurónál. Működési eredménye a második negyedévben 788 millió euró lett, 26,3 százalékkal magasabb az első negyedévi 624 millió eurónál, de 42,1 százalékkal alacsonyabb a 2019 második negyedévi 1,362 milliárd eurónál. A tőkemegfelelési mutató (CET1) javult a második negyedévben, aminek a végén 13,85 százalékon állt az első negyedév végi 13,41 százalék után.

Az év első hat hónapjában elszenvedett 2,286 milliárd eurós veszteség a 2019 első fél évi 3,028 milliárd eurós nyereséggel áll szemben. A bank vezetése az eredménybeszámoló alkalmából megerősítette az UniCredit 2021-es 3,0-3,5 milliárd eurós nyereség előirányzatát.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.