A vasúton is használható januártól a Dél-Buda-zónabérlet

A Budakeszit, Budaörsöt, Diósdot és Törökbálintot magába foglaló dél-budai agglomerációs térségben januártól a vonatjáratokon is elfogadják a zónabérletet.

Magyar Nemzet
2020. 12. 29. 8:44
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Január 1-jétől már a Budapest–Győr vonal Budapest–Kelenföld és Törökbálint közötti szakaszán közlekedő vonatokon is lehet utazni a Dél-Buda-zónabérlettel. Vagyis a tavaly májusban a Volánbusz járataira bevezetett bérlet előnyeit Budaörs és Törökbálint lakossága a vasúti utazáskor is kihasználhatja. A MÁV Zrt. közlése szerint az utasok ugyan elégedettek a zónabérlettel, ám annak hátránya volt, hogy a szóban forgó területen keresztülhaladó vonatokon nem volt érvényes. – A változatlan árú, de január 1-jétől már több szolgáltató járatán is felhasználható bérlet segítheti, hogy minél többen válasszák a biztonságos közösségi közlekedést – közölték.

A MÁV-Start a Dél-Buda-zónabérletet a vonatokon csatlakozóbérletként fogadja el a Budapest-bérlet mellé, így a kettő kombinációjával Törökbálinttól egészen a Déli vagy a Keleti pályaudvarig lehet utazni az elővárosi vonatokon. – A MÁV és a Volánbusz egységes stratégiai irányítása keretében újabb lépést tesz a közösségi közlekedés versenyképességének javítása érdekében – közölte a vasúttársaság, kiemelve, hogy a Budapest–Tatabánya vonalszakaszon – mely az egyik legsűrűbb menetrendi struktúrával rendelkezik – évente csaknem 4,5 millióan utaznak. Modern, kényelmes FLIRT motorvonatokat vehetnek igénybe az utasok, de várhatóan 2022-től az emeletes KISS motorvonatokat is forgalomba állítja a vasúttársaság.

Várhatóan 2022-től már a dél-budai agglomerációból is emeletes KISS kocsikon lehet majd bejutni a fővárosba
Fotó: Havran Zoltán

Az új menetrendi struktúrát 2019. május 11-én vezették be a Budakeszit, Budaörsöt, Diósdot és Törökbálintot magába foglaló dél-budai agglomerációs térségben. Így a korábbinál jóval több járat indul – Budakesziről már közvetlenül is – az M4-es metróhoz, könnyebb eljutási lehetőséget biztosítva Budapestre. Emellett az egyes településeken belül is javult a közösségi közlekedés elérhetősége, a korábban ellátatlan településrészeket kiszolgáló járatoknak, illetve útvonalaknak köszönhetően.

Az azóta elérhető zónabérlet megvásárlásával az utasok gyakorlatilag egyetlen, a tíz kilométeres övezetre szóló bérlet áráért, 9580 forintért (90 százalékos diákkedvezménnyel pedig 960 forintért) megvásárolt bérlettel az érintett települések között közlekedő valamennyi autóbuszjáratot igénybe vehetik – ehhez csatlakozik január 1-jétől a MÁV-Start.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.