Az online műszaki áruházak árbevétele 100 milliárd felett lehet

Az egyesülő Extreme Digital és eMAG összesített idei árbevétele meghaladhatja a 100 milliárd forintot a tavalyi 80-85 milliárd után – mondta a Világgazdaságnak a mindkét cég ügyvezetői tisztségét betöltő Várkonyi Balázs.

Forrás: MTI2020. 06. 19. 7:26
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az e-kereskedelemmel foglalkozó két társaság a fúzióval az eddigi 20 ezer négyzetméteres közös raktárkapacitást az év végére 30 ezresre tervezi bővíteni.

A tavaly bejelentett egyesüléssel 620 fő lett a teljes alkalmazotti állomány, a létszám azóta már elérte a 700-at, jövőre pedig az ezret is meghaladhatja. A létszámbővülést a vállalatvezető a raktárbővítéssel és új üzletek nyitásával indokolta. Mivel a 17 hagyományos üzlettel rendelkező Extreme Digitalnál a hibrid modell már igazolta létjogosultságát, az eMAG is fizikai hálózatot épít, az első üzlete csütörtökön nyílt meg Budapesten.

A cégvezető a lapnak arról is beszélt, hogy a webáruházak kiskereskedelmen belüli részaránya a járványhelyzet hatására 6-7 százalékról átmenetileg 20-25 százalékra kúszott fel, és az év egészét tekintve is 10 százalék felett maradhat.

Nyitnak az eMAG üzletek

Budapest kiemelt területein és minden megyeszékhelyen lesz eMAG üzlet, ezek közül néhány már ebben az évben, szeptemberben a fővárosban és Pécsett is terveznek üzletnyitást.

Az online értékesítés továbbra is stratégiai fontosságú marad, ugyanakkor úgy számolnak, hogy már az első évben kétszámjegyű plusz forgalmat generálnak az üzleteik, hosszú távon pedig 30 százalékos növekedést remélnek az offline stratégiától – közölte az eMAG az MTI megkeresésére.

A társaság jelentős fejlesztéseket is tervez, a jelenlegi 2 millió féle terméket az év végére 2,5 millióra növelnék. A fejlesztések a rendelések minél gyorsabb kiszállítását is érinteni fogják, mivel az akár aznapi, vagy másnapi kiszállítás fontos a külföldi webshopokkal való versenyképesség fenntartása terén – közölték.

Az eMAG 2013 óta van jelen Magyarországon, a társaság 2019-ben jelentette be, hogy fúziót hajt végre a webáruházzal és országos szaküzlet-hálózattal egyaránt rendelkező Extreme Digitallal. Az Extreme Digitalnak jelenleg 17 üzlete van országszerte, ebből 9 működik Budapesten.

A tájékoztatás szerint a koronavírus-vészhelyzet lassította ugyan a két vállalat egyesülését, de az eMAG és az Extreme Digital már egységes mutatók és üzleti kimutatások mentén működik, közös stratégia alapján zajlanak a beszerzési és készletezési folyamatok, illetve a két szervezet működésének összehangolása is megkezdődött.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.