Érkezik az első tram-train szerelvény Dél-Magyarországra

Februárban megkezdheti tesztfutásait az első hibrid vasút-villamos a Szeged–Hódmezővásárhely pályán. Jövő őszre mind a nyolc szerelvény üzembe áll.

2020. 12. 28. 18:51
null
Az algyői állomás. A kiépülő és a régi vonal összekapcsolásával javulni fog a közösségi közlekedés Fotó: MTI/ Máthé Zoltán
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Január közepén megérkezik az ország első vasút-villamosa a gyártó Stadler tájékoztatása szerint. A jövő ősztől Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő dízel-villamos hibrid tram-train 37 méter hosszú, 70 tonnás szerelvényeit kamionokkal szállítják Valenciából – közölte a megrendelő MÁV-Start. A tram-train jármű három részben érkezik meg Szentesre. Az összeszerelést követően

a vonali próbákat a Stadler várhatóan februárban kezdheti meg. A gyártó tájékoztatása szerint februárban megérkezik a második tram-train is.

Az első három jármű előreláthatóan 2021 szeptember végén áll forgalomba, november végére pedig már nyolc tram-train kap hatósági engedélyt és közlekedhet Hódmezővásárhely és Szeged között.

A tram-train szerelvénye 216 férőhelyes, melyből 4 mozgássérülthely. Szeged és Hódmezővásárhely városi villamosvonalán a KRESZ előírásai alapján óránként 50 kilométeres maximális sebességgel haladhatnak,

a két város közötti nyílt vonalon dízelmeghajtással, 100 kilométeres sebességgel szállíthatják majd az utasokat.

A komfortos, nagyrészt alacsonypadlós és akadálymentes CityLink járművek a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, világos, tágas utastérrel, korszerű fedélzeti biztonsági kamerarendszerrel rendelkeznek majd. A két multifunkciós térben kerekesszékkel közlekedő utasok, kerékpárok vagy babakocsik szállítása is biztosított.

 

A nyílt vonali szakaszon található az algyői állomás. A kiépülő és a régi vonal összekapcsolásával javulni fog a közösségi közlekedés
Fotó: MTI/Máthé Zoltán

A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged–Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. A vásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik a nagyállomásig.

A tram-train vonalán közel négy kilométeres, egyvágányú villamospálya épült Hódmezővásárhelyen, összesen hat megállóval.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.