Felkészítik a diákokat a reklámok kezelésére

Negyedszerre hirdeti meg az Innovációs és Technológiai Minisztérium a Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola című pályázatot.

Magyar Nemzet
2019. 09. 09. 11:12
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Negyedszerre hirdeti meg az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) a Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola című pályázatot, amely a diákok gyakorlatban használható fogyasztóvédelmi ismereteinek megalapozását segíti – közölte a szaktárca.

A pályázat egyik célja, hogy elismerje azokat az iskolákat, amelyek érdemi intézkedésekkel, helyi programokkal, szemléletformálással segítik a fiatalokat. A kiírással arra ösztönzik az oktatási intézményeket, hogy tudatos szemléletet alakítsanak ki a diákokban, ami azért is fontos, mert az iskoláskorúak mára kiemelt célcsoporttá váltak. A fiatalok rendszeresen vásárolnak az interneten anélkül, hogy jogaikról, lehetőségeikről részletesebb ismeretekkel rendelkeznének, emiatt könnyen befolyásolhatók.

– A fiatalok az online világban számos nyílt vagy burkolt reklámmal találkoznak, amelyeket megfontoltan érdemes kezelniük. Ezért szerepel a pályázatban új kategóriaként a reklámelemzés. Fontos minél korábban felkészíteni a diákokat a reklámokkal szembeni tudatos magatartásra, hogy időben felismerjék a megtévesztő hirdetéseket – idézi a közlemény Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkárt.

2016 óta 22 általános iskola és 41 középiskola, köztük két külhoni magyar intézmény részesült elismerésben. Az idei címre a pályázatot az intézmények a tanév ideje alatt bármikor benyújthatják, amelyhez a dokumentációk az ITM honlapján érhetők el.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.