Fellendülőben a német autóipar, de vannak még baljós jelek

Kedvező hírek láttak napvilágot a hazai autógyártásra, s így a magyar gazdaságra is jelentős hatással bíró német autóiparról. A müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének felmérése szerint már második hónapja javul az ottani üzleti hangulat.

Magyar Nemzet
Forrás: MTI2020. 08. 04. 10:00
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Javul az üzleti hangulat, és a kereslet fellendülésének jelei mutatkoznak a német autóiparban a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének kedden a távirati irodához eljuttatott havi rendszeres felmérése alapján. Az ifo júliusi felmérésében

már a második egymást követő hónapban mutatta ki az autógyártók körében a hangulatjavulást: az index 43,7 pontra emelkedett a júniusi 26,9 pontról.

Az autógyártók az exportkilátásaikat is kedvezőbben értékelték, az ezt mutató index 40,8 pontra emelkedett a júniusi 17,3 pontról.

Exportra szánt Volkswagenek a németországi Emden kikötőjében. Javuló értékesítési kilátások
Fotó: REUTERS/Fabian Bimmer

Igaz, az aktuális helyzetüket továbbra is kedvezőtlennek ítélik meg az autógyártók, bár kevésbé rossznak, mint az előző hónapban. Az index a júniusi mínusz 81,9 pontról mínusz 65,5 pontra javult júliusban.

A foglalkoztatási mutatók még mindig aggodalomra adnak okot

– jegyezte meg a felmérés értékelésében Klaus Wohlrabe, az ifo intézet kutatási vezetője. A szóban forgó mutató ugyanis csak szerény mértékben javult, mínusz 53,3 pontra mínusz 54,4 pontról. Az autógyártók foglalkoztatási mutatója csak kicsit javult 53,3 pontra, amivel még mindig rosszabbul áll a pénzügyi válság után, 2009 áprilisában mért mínusz 50 pontos mélypontjánál.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.