Hetven helyen oktatják a tudatosságot

2020. 01. 20. 16:04
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tavaly szeptemberben a Siófoki Szakképzési Centrum (SSZC) Fonyódi Gimnáziuma, a múlt csütörtökön pedig a Marcali Szakgimnázium és Szakközépiskola vette át a Fogyasztói Tudatosságra Nevelő Iskola címet az Innovációs és Technológiai Minisztériumtól (ITM). – Azt kell megtanítanunk a diákjainknak, hogy tudatosan szelektáljanak az őket érő sok információ közül, nem véletlenül került be a reklámelemzés is a pályázati kiírás követelményei közé – mondta az eseményen Szamosi Lóránt, az SSZC kancellárja.

Az ünnepségen Keszthelyi Nikoletta, az ITM helyettes államtitkára egyebek között arra emlékeztetett, hogy a szaktárca 2016 óta díjazza a fogyasztói tudatosságra nevelő iskolákat, a marcali középiskola hetvenedikként kapta meg a rangos elismerést.

– A tanulók ma már aktív vásárlóként jelennek meg az üzletekben és az online térben is. A médiában pedig számos nyílt vagy burkolt reklámmal találkoznak, amelyeket megfontoltan és kritikusan érdemes kezelniük. Ezért is fontos minél korábban felkészíteni a diákokat a tudatos fogyasztói magatartásra.

Az ITM a 2019/2020-as tanévben is meghirdette a diákok mindennapokban használható fogyasztóvédelmi ismereteinek megalapozását szolgáló Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola című pályázatát az általános és a középiskoláknak, amely a tanév végéig benyújtható.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.