Hibrid motorvonatokkal korszerűsítene a MÁV

Ötven új jármű beszerzésére írt ki európai uniós közbeszerzési eljárást a MÁV-Start.

Magyar Nemzet
2020. 05. 12. 6:30
null
Búcsúzhatunk a régi dízelektől Fotó: MTI Fotó: Máthé Zoltán
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ötven új jármű beszerzésére írt ki európai uniós közbeszerzési eljárást a MÁV-Start. A kiírásban húsz kétszáz és harminc 150 ülőhelyes, zéróemissziós, hibrid villamos motorvonat szerepel, amelyek fokozatos ütemezéssel érkeznének egészen 2029-ig. A kettős üzemű motorvonatok beszerzésével a járműállomány környezetvédelmi hatékonyságának jelentős javítása érhető el, az energiahatékonyság növelésével országosan is érzékelhető mértékben csökkenthető a jelenlegi emisszió szintje – írja a cég a honlapján megjelent közleményben.

A beszerzéssel a rendkívül elöregedett távolsági-regionális és interregionális hálózaton közlekedő eszközpark is megújulna. Ebben a szegmensben az elmúlt években leginkább csak jármű-korszerűsítések történtek – emlékeztet a társaság. A számítások alapján jelentős, évi 3,6 milliárd – járművenként átlagosan 73 millió – forint lehet a közvetlen költségmegtakarítás. A vasúttársaság hitelből tervezi megvalósítani a beszerzést.

Búcsúzhatunk a régi dízelektől
Fotó: MTI Fotó: Máthé Zoltán

„A múlt év legnagyobb hosszban megvalósult vasúti fejlesztésével, a több mint 46 kilométeres Mezőzombor–Sátoraljaújhely szakasz korszerűsítésével a hazai villamosított vonalszakaszok teljes hálózathoz viszonyított aránya 41 százalékra nőtt. Azon dolgozunk, hogy a következő uniós ciklusban ez az arány mielőbb megközelítse az ötven százalékot. Az új járművek beszerzésével javul a szolgáltatási színvonal, miközben a vasút még inkább környezetkímélő alternatívát kínálhat az ­autózással szemben.

Néhány éven belül mindenütt a népszerű motorvonatok szállítják az utasokat Budapest elővárosában, térnyerésük minden bizonnyal kedvező fogadtatásra találna a távolsági, regio­nális forgalomban is” – idézi a közlemény Mosóczi Lászlót, az Innová­ciós és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkárát.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.