Iparággá nőtt a fesztiválbiznisz

A fesztiváltámogatásra költött egy forint 2,2 forintnyi GDP-t generál – állapították meg a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) kutatói hiánypótló felmérésükben, amelynek részleteiről a Világgazdaság pénteki számában olvasató cikk.

Forrás: MTI2019. 04. 26. 15:15
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A fesztiválgazdaságtani kutatás két éven át zajlott és Solt Katalin kutatásvezető szerint „szűz területre léptek”, mert az utóbbi években nagyra nőtt magyar fesztiváliparról semmilyen átfogó, hivatalos adatsort nem lehet találni annak ellenére, hogy egy reprezentatív felmérés szerint a lakosság 60 százaléka járt már fesztiválon.

A cikkben olvasható, hogy a 6 ezer magyarországi fesztivál – kisebb-nagyobb falunap, piknik, zenei és gasztronómiai rendezvény és más, fesztiválként értelmezett program – ma már nagyobb gazdasági hatással bír, mint a legkisebb iparágak.

A BGE kutatói azt vizsgálták, hogy országos és megyei szinten mekkora jövedelmet, foglalkoztatást, hozzáadott értéket és adóbevételt generálnak a fesztiválok. A kutatásból kiderült, hogy a fesztiváltámogatásra költött minden forint 2,2 forintnyi GDP-bővülést generál.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.