Javulnak a hazai cégek termelési mutatói

Az Opten szerint a 2018-as vállalati pénzügyi beszámolók alapvetően pozitív képet festenek a magyar gazdaságról, az egy alkalmazottra vetített árbevétel alapján érezhetően nő a cégek termelékenysége, az eredménytermelő képességet tekintve ugyanakkor már nem ilyen pozitív a trend.

2019. 09. 18. 6:37
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A céginformációs szolgáltató elemzésében kifejti: az egyik leglátványosabban növekvő mutató – mint az elmúlt években szinte mindig – 2018-ban is az egy alkalmazottra vetített árbevétel volt. A létszámarányos árbevétel (nettó árbevétel/átlagos állományi létszám) évek óta stabilan nő, az elmúlt 5 évben 38,7 százalékos növekedést produkált (a medián a 2014. évi 12,540 millió forintról 17,393 millió forintra nőtt) a 10 millió forintnál nagyobb éves árbevételű cégek körében.

Az árbevétel-arányos eredményeket nézve is látszik némi fejlődés 2017-hez képest (a medián a 2017. évi 2,4 százalékról 2018-ra 2,8 százalékra nőtt a 10 millió forintnál nagyobb árbevételű cégek körében), de az elmúlt 5 évet figyelembe véve összességében inkább stagnálás látható.

A vállalkozások jelentős része továbbra is likviditási problémákkal küzd, de az eladósodottsági mutató az elmúlt 5 évben csökkenő tendenciát mutat. Tavaly megállt az eladósodottság csökkenése (a kötelezettségek és eszközök aránya a 2017. évi 38,1 százalék után 2018-ban 38 százalék volt a 10 millió forint feletti éves árbevételű cégeknél), ez azonban nem jelent feltétlenül negatív hírt, hiszen a vállalkozások sokszor hitelből ruháznak be – írják.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.