Kismértékben bővült a légi áruforgalom 2018-ban

Az előző évinél kisebb mértékben, mindössze 3,5 százalékkal nőtt a légi áruforgalom 2018-ban a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint.

Forrás: MTI2019. 02. 21. 20:52
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A montreali szervezet csütörtöki, MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, árutonna-kilométerben mérve 2017-ben 9,7 százalékos növekedést mutattak ki, így a 2018-as bővülési ráta jelentős csökkenést jelent. Hátráltatta a szektor működését, hogy a légitársaságok ennél nagyobb mértékben, 5,4 százalékkal növelték kapacitásaikat, ami nyomást helyezett a jövedelmezőségre és a gépek töltöttségre is – tették hozzá.

Elemzésében a szervezet rámutatott, hogy bár az e-kereskedelem jelentősen bővült 2018-ban, ezt a hatást több tényező is ellensúlyozta. Egyrészt befejeződött a kereskedők előzetes raktárfeltöltése, csökkent a globális kereskedelem aktivitása, csökkentek a bizalmi indexek és a nagy exportáló cégek rendelésállománya is elmaradt a várakozásoktól.

A globális légi áruforgalomban továbbra is Ázsia-Óceániának van a legnagyobb, 35,4 százalékos piaci részesedése, ugyanakkor ebben a régióban mérték a legalacsonyabb, 1,7 százalékos növekedést. Európa 23 százalékos részesedéssel bír, az öreg kontinensen 3,2 százalékkal növekedett az áruszállítás volumene árutonna-kilométerben számolva.

Alexandre de Juniac, az IATA elnök-vezérigazgatója az adatokat úgy kommentálta, hogy a légiszállítási iparágnak arra kell fókuszálnia, amiben nagyon jók: az e-kereskedelem kiszolgálására, illetve az idő- és hőmérséklet-érzékeny áruk fuvarozására.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.