Lefulladni látszik a német járműipar növekedése

Az autóipar az európai gazdaság motorja — lehetséges, hogy ezt a kijelentést lassan múlt időbe kell tenni. Az uniós kibocsátási szabályozásnak ugyanis hamarosan nem lehet sem benzines, sem dízelmotorral megfelelni. Csakhogy az elektromos autózás és infrastruktúrája még messze áll attól, hogy átvegye a hagyományos szerepét, miközben az európai autóipar elveszítheti globális versenyképességét.

2019. 07. 23. 9:23
Worker assembles a new Audi at the production line of the German car manufacturer's plant in Ingolstadt
Audit szerelnek össze Ingolstadtban. Jóval kisebb a nyereség Fotó: Reuters
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az unió motorjának számító német gazdaság lefulladni látszik – írta elemzésében a Neokohn.hu. Ez év júniusában az autógyárak termelése majdnem egynegyedével, vagyis 24,4 százalékkal csökkent az előző évihez képest. Az év első hat hónapjában eddig 12,5 százalékos volt a termeléscsökkenés, azután, hogy már 2018-ban is 9,45-os visszaesést mértek.

A vásárlók elbizonytalanodtak, illetve a recessziótól rettegnek, így a Németországban eladott autók száma tovább csökken, júniusban májushoz viszonyítva 4,7 százalékkal. Mindezt alátámasztja, hogy a német gazdaság teljesítményének további hanyatlására számít a második negyedévben a német szövetségi jegybank, a Deutsche Bundesbank tegnap publikált havi rendszeres jelentésében.

Audit szerelnek össze Ingolstadtban. Jóval kisebb a nyereség
Fotó: Reuters

A Ford még ebben az évben 12 ezer dolgozó elküldését tervezi, és félő, hogy az európai autógyártást teljesen le fogja állítani. A Volkswagen már 2016-ban megegyezett az üzemi bizottsággal és a nagy hatalmú IG Metallal, hogy 2020-ig 30 ezer dolgozótól fognak megválni.

Az Audinál az üzemi bizottság jelenleg még tárgyal a vezetőséggel az ott foglalkoztatottak 15 százalékának elbocsátásáról, miután az operatív nyereség 2018-ban 25 százalékkal csökkent. A BMW-nél „csak” a munkaerő-felvétel szünetel, mivel a cég előrelátóan gondoskodott a jövőről. Már régóta nem Münchenben és Dingolfingban áll a legnagyobb BMW-autógyár, hanem az amerikai Dél-Karolina államban.

Az európai autóipar válságát nem valamilyen külső körülmény, globális válság okozza, hanem az öngyilkos ­európai elitek – vélekedett Várkonyi Gábor autóipari szakértő és autóvásárlási tanácsadó a Mandinernek adott interjúban.

Szerinte az európai baloldal és zöldek, illetve az unión kívüli hatalmak által megvásárolt brüsszeli politikusok egyenesen megsemmisítik az európai autóipart. Óriási támogatást adunk Kínának azzal, hogy sorozatos szén-dioxid-szabályokkal sújtjuk az egyik utolsó megmaradt európai ipari sikerágazatot.

Várkonyi szerint hazaárulással ér fel, hogy a tervgazdálkodást folytató Brüsszel arra kényszeríti az európai cégeket, hogy Kínától vásároljanak eurómilliárdokért akkumulátorokat, mert fájdalmasan hiányzik majd ez a pénz az európai gazdaságból. Az elektromos autóknak van létjogosultságuk, de leginkább a városi közlekedésben.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.