Megmozgatta az autópiacot a családi kedvezmény

Magyar Nemzet
2019. 08. 14. 9:09
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A JóAutók.hu adatai alapján a nagycsaládosok autóvásárlási támogatásának bevezetése óta csupán az esztendő hetedik hónapjában 65 százalékkal bővült a hétüléses gépkocsik iránti érdeklődés. Ugyanakkor a kategória használt modelljeit is 18 százalékkal többen tekintették meg a vizsgált időszakban. A honlap szerint ennek oka egyrészt az lehet, hogy a támogatásban érintettek összehasonlító információkat gyűjtenek, másrészt a használt hétülésesek iránt érdeklődők aktivitását is erősíthette a júliusi változás.

Ritkán tapasztalható változást is hozott a családi autókedvezmény bevezetése: öt százalékkal csökkent a legkeresettebb 25 használt hétüléses négykerekű átlagos fogyasztói ára. Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója szerint a piac gyorsan reagált a támogatás bevezetésére, és az adatok azt mutatják, hogy az új autók beszerzésével egy időben megjelennek a pia­con a használtak, leszorítva ezzel a kategória átlagárát.

Halász Bertalan szerint miközben a támogatás bevezetése előtti, tájékozódó időszakban felső árkategó­riás autó is volt a legnépszerűbbek között, a tényleges vásárlási döntés meghozatalakor már az olcsó és a középkategó­riás modellek a legkeresettebbek. Nem véletlen, hogy a Jó­Autók.hu állami támogatással vásárolható családi autók toplistájának élén az egyik legkedvezőbb árú modell, a Citroën Berlingo szerepel. A második helyezett a Ford S-Max, a harmadik pedig a Peugeot 5008.

A legolcsóbb modell, a Dacia Lod­gy lekerült a toplistáról, ami azzal is magyarázható, hogy nem vehető fel rá a támogatás teljes összege.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.