Megújítja járműparkját a nemzeti vasúttársaság

Nagy lendülettel dolgozza le lemaradásait a gördülőállomány korszerűsítése terén a MÁV-Start. Hét év alatt a flottához tartozó kétezer-egyszáz járműnek mintegy felét újították fel vagy cserélték le. A következő években pedig komoly korszerűsítési program indul, amelyben emeletes vonatokat, tram-train- és HÉV-szerelvényeket, mozdonyokat és hibrid motorvonatokat állít hadrendbe a nemzeti vasúttársaság.

2021. 02. 16. 18:10
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tavaly a vasúttársaság több száz személykocsija, motorvonata és mozdonya újult meg, a munka pedig 2021-ben is folytatódik – közölte lapunkkal a szolgáltató. 2020-ban a MÁV-START összesen 340 CAF, DVJ, DWA, halberstadti személykocsija és Uzsgyi motorvonata újult meg, amelyek közül 73 komfortjavításon is átesett, és 22 mozdonyfelújítás is megtörtént. Ezek mellett a Talent motorvonatokból öt felújítása, míg kilenc FLIRT motorvonat egységesítése is elkészült. Idén is folytatódik a munka, a tervek szerint 376 személykocsi újul meg, a mozdonyok közül pedig 17 különböző mértékű felújításon esik át.

Az elmúlt hét évben a vasúttársaság mintegy kétezer-egyszáz, üzemben lévő járművének közel fele újult meg.

A különböző szintű felújításokon átesett mozdonyok motorikus átvizsgálása, a cserére szoruló alkatrészek pótlása, a külső felületi javítások és újrafestésük teljesen megtörténik.

A következő években számos különböző vasúti járművet szerez be a vasúttársaság. A megrendelt negyven KISS emeletes motorvonatból jelenleg már kilenc közlekedik, öt a váci és négy a ceglédi vonalon. A jövő év végéig a megrendelt járművek mindegyike forgalomba állhat, így a főváros elővárosi forgalmát szinte teljes mértékben modern motorvonatok szolgálják majd ki.

Az év végére kilencven saját gyártású, korszerű személykocsit állít forgalomba a vasúttársaság
Fotó: Máv-Start

Idén februárig 53 saját gyártású IC+ kocsi állt forgalomba a megrendelt kilencven darabos szériából. Folyamatban van az első osztályú, bisztrókocsival is felszerelt IC+ szerelvények gyártása is, amelyekkel a nyári szezonban már találkozhatnak az utasok. Várhatóan év végéig mind a kilencven IC+ kocsi elkészül. Januárban megérkezett Szentesre az első tram-train prototípus is, várhatóan

szeptember végétől megindulhat a közlekedés Szeged és Hódmezővásárhely között.

Ugyanakkor folyamatban van 115 mozdony, 50 hibrid motorvonat és 54 új HÉV-szerelvény beszerzése, eredményes eljárások esetén a nyertes ajánlattevőkkel a szerződéseket nyáron megköti a MÁV-Start. A vasúttársaság közlése szerint a beszerzések hozzájárulnak ahhoz, hogy a jövő közlekedése biztonságosabb, zöldebb és fenntarthatóbb legyen.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.